Skip to main content

Hoi ik ben jaren super close geweest met m'n bestie alleen het is erg minder geworden. Dat komt omdat ze echt heel erg is veranderd.  Ze drinkt  per dag twee blikjes energy drink en ze draagt steeds meer zwarte kleding.  Vroeger was ze wat softer kwa kleding en innerlijk.  Zit ook een beetje aan het meelopen met kinderen, bijvoorbeeld dan zijn kinderen een beetje aan het kloten en gaat ze er helemaal bij staan en helemaal lachen enzo, En laat ze mij achter. Ze gaat ook veel met jongens om. Soms moet ik eerder naar huis dan zij en normaal fietste ze altijd mee maar nu blijft ze bij de jongens en dan laat ze mij gewoon alleen fietsen.  En ik ben best wel gestrest door school en daar praat ik dan met haar over en dan stuur ik haar soms een appje en dan laat ze die gewoon aan haar jongensvrirnden zien. En waar ik me het meest aan erger is dat ze enorm verwend is. Letterlijk Ik huil een x per dag en ik heb weinig vrijheid. Zij huilt een x per jaar en ze mag alles doen wat ze wil.  We zitten nu allebei in groep 8. Maar ik kan haar ook niet zomaar verlaten want ik heb helemaal niemand anders dan.  Wat moet ik doen want ik vind het niet leuk. En soms roddelt ze over mij. Echt niet leuk. Iemand advies?.. 

Hi

Het is groep 8 dus je gaat straks naar het middelbaar waar altijd mensen zijn met gelijke interesses, maar dat veranderd niks aan je huidige situatie. Voor nu kun je niet zo heel veel veranderen, misschien is er een reden dat ze duister is geworden en het liefst overal schijt aan heeft, maar durft ze het niet goed te vertellen.

Je kan niet zoveel aan haar veranderen.

Je kan proberen vaker je gedachten te verzetten als je veel stress ervaart, met activiteiten of meditatie. Weet je ook waarom je zoveel stress krijgt van school?  Waarover huil je? Soms is een kind die alles mag juist het tegenovergesteld van verwend, misschien niet wat je wilt horen, maar als niemand het uitmaakt wat je doet kan dat ook eenzaam zijn. Kan het zijn dat jullie je beide heel eenzaam voelen en dat ze daarom zo is veranderd in n I don’t care chick?

Groetjes, De Dichtende Puber 


Ik denk dat jouw vriendin in een faze zit dat ze van het kinderlijke afwil en stoer wil beginnen doen Vermits jij daarin niet meegaat  (dat is zeker geen verwijt hoor) , vind ze jou nu kinderachtig . Ik zou toch proberen om vrienden te blijven  (vermits ze al lang je bestie is) , probeer eens met haar te praten en zeg dat haar nieuwe look wel leuk is maar dat ze moet stoppen met over jou te roddelen .


Reageer