Skip to main content

Hee,

Ik zit in de 1e klas en toen de lockdown begon, bemoeit mijn moeder zich met mijn werk..

Ik vind dit heel irritant. Hier is waarom.

Mijn moeder checkt alles wat ik voor werk moet doen en bemoeit zich daarmee. Ze zegt bijv. Je MoEt DiT NoG DoEn En InLeVeReN. wat ik hel irritant vind. Ik heb dan het gevoel dat ik niks zelf kan. Ze maakt zelfs een planning voor mij, wat ik heel aardig vind, maar dat is niet de bedoeling. Namelijk op mijn school moet je zelfstandig een planning maken DUS DAT MOETEN DE OUDERS NIET DOEN! Maar mijn moeder vindt het maar onzin. 

Als ik mijn werk niet af heb of ik ben even afgeleid, wordt mijn moeder heel erg boos en gaat dan bijv. een mail sturen naar mijn COACH! (Mentor) 

Mijn gedrag is hierdoor ook veranderd.. Ik kan niet echt beschrijven hoe mijn gedrag nu is.

 

Ik word hier super depressief en gestrest van. Ik zit bij de psycholoog door mij te testen voor ADD/ADHD en ook voor dit, hoe ik mij gedraag qua werk. Soms wil ik mijn moeder gewoon een klap geven.

Ik weet niet of ik dit goed uitgelegd heb en ik weet niet of jullie mij snappen. Heeft iemand hetzelfde probleem of kan iemand mij hierdoor helpen?

Groetjes xx

Hoi, als ik hoor hoe je het beschrijft denk ik dat je moeder je gewoon wil helpen... Iedereen heeft het al zwaar en ik denk dat ze je hiermee wil helpen. Je kan het tegen je moeder zeggen hoe je je voelt, wat dit gedrag met je doet...


Hi partypoeper,

Je moeder bemoeit zich heel erg met je schoolwerk en jij vind dat heel irritant. Dat is begrijpelijk. Waarschijnlijk heeft je moeder er echter wel goede bedoelingen mee. Ze wil jou helpen om goed deze tijden door te komen. Het lijkt ook alsof jouw moeder graag de controle heeft.

Je moeder maakt een planning, maar op school doe je dit zelfstandig. Kun je dat nog eens bij je moeder aangeven? Als ze het blijft doen, kun je het ook bij je mentor aangeven. Deze kan het dan misschien aan je moeder uitleggen.

Je kunt ook voorstellen om het eens een week zelf te doen. Jij maakt een planning (en je moeder kan die eventueel controleren) Dan kijk je hoe het gaat en kun je laten zien dat je het wel degelijk zelf kan.

Geef duidelijk aan dat je het vervelend vind en zelf weet dat je dingen moet inleveren. Ik zou het ook met je mentor bespreken, die is ook juist voor dit soort dingen. Gezien je moeder ook snel contact opneemt kan hij/zij hierin wat bemiddelen.

Je psycholoog kan je hierbij ook helpen. De psycholoog kan tips geven met hoe je hiermee om kunt gaan en wat je zelf kunt doen. Deze zal je beter (leren) kennen en je hier specifiek bij helpen.

Groetjes,
Simply Me


Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon 

Ja idd mn moeder wil me zeker wel helpen maar ze is daar iets te actief mee… Maar soms word ze er te gestrest van, waardoor ze dan boos wordt. Dat vind ik irritant 😕.


Hoi, als ik hoor hoe je het beschrijft denk ik dat je moeder je gewoon wil helpen... Iedereen heeft het al zwaar en ik denk dat ze je hiermee wil helpen. Je kan het tegen je moeder zeggen hoe je je voelt, wat dit gedrag met je doet...

Dankje voor de tip! xx


Reageer