ik vind mezelf te dik

  • 7 September 2022
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hoi ik wil graag even hier mijn hart luchten omdat ik niet zou weten wat ik anders nog zou kunnen doen om me weer beter te voelen dus bereid je voor op een lang verhaal Ik ben een meisje en zit op de middle bare. Ik ben al sinds de basis school heel verlegen en had toen al een negatief zelfbeeld. Toen betekende dat verder nog niet zoveel. Maar nu is er meer bijgekomen. Ik vind mezelf te dik en ik vind nog steeds dat ik dunner moet worden ik ben dus een tijdje minder gaan eten en ben daardoor 2,5 kg afgevallen ( ik woog 56.6 en daarna 54 en ik weeg nu 56 en ik ben 1.65m lang) maar mijn moeder merkte dat ik heb haar verteld dat ik mezelf te dik vind ik heb het al 3 keer tegen mijn moeder gezegd omdat het steeds terug blijft komen een tijdje negeer ik het omdat ik me niet kut wil voelen en daarna laat ik het weer toe en ben ik verdrietig en ga ik meer sporten of minder eten ik heb het ook aan 3 echt goede vriendinnen verteld dat ik mezelf dik vond en minder deed eten ze zeiden dat ik dat niet was ik nam het in het begin aan maar daarna ging ik weer geloven dat ik echt dik ben ik weer daarom niet goed wat ik moet doen omdat ik het al heb verteld aan mijn moeder en mijn vriendinnen maar t gevoel en de gedachte nog steeds blijft hebben jullie mss tips? ik ben ook bang dat mensen mij niet aardig vinden of dat jongens mij niet leuk vinden omdat ik dik ben( vind ik zelf). Ik ben vooral erg onzeker over mezelf. Ik ben ook bang als ik bijvoorbeeld in het dorp loop dat mensen me een raar lelijk dik kind vinden of me raar aankijken om wat dan ook.
Dat was t eigenlijk wel ik hoop dat jullie ( of een van jullie) mij kan helpen of tips geven wat ik zou kunnen doen (alv bedankt)


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Op zich heb je een gezond gewicht. Ik ben een jongen en ben 1.69cm lang en weeg 62kg. Jaartje terug ofzo was ik 69kg en 1.64cm. Sporten en minder snoepen heeft mij vooral geholpen. Ik zal als ik jouw was niet de calorien tellen maar gewoon iets minder eten als je wil afvallen. En je hoeft je niet te schamen voor dik zijn hoor ik zie zat dikke mensen. Wel moet je niet te dik worden aangezien dat ongezond is maar nu ben je op prima gewicht, maar als je er iets af wilt heb ik mijn tips gegeven

Reputatie 1
Badge

Hoi Anoniempje,

Wat rot dat je je zo voelt. Je hebt een prima gewicht. Je hoeft heus niet intensief af te vallen. Je moet tevreden worden over je lichaam. Dat is stap 1. Ik weet niet of je jezelf vergelijkt met anderen(hoe dik je bent), maar als je dat wel doet, dan kun je proberen daarmee te stoppen. Want jezelf vergelijken met anderen helpt niet. Want anderen hebben ook problemen, misschien niet op hetzelfde gebied, maar iedereen z'n ding. Maar goed wat ik bedoel te zeggen is, let niet op hoe anderen eruit zien, maar wees blij dat je niet te dun bent. Als je je echt heel rot voelt, bedenk dan wat je lichaam wel niet allemaal voor je doet. Dat alles werkt en goed functioneert bijvoorbeeld. Als je in de spiegel kijkt, probeer dat ook ietsje minder te doen. En stuur je negatieve gedachten weg. Want ze zijn toch niet nuttig. Voor de rest raad ik aan lekker te blijven sporten en gezond te eten. Veel succes!

Groetjes een ander bezorgd meisje.

 

Reageer