Vraag

ik vind het niet meer leuk thuis

  • 22 July 2022
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Heyyc

Ik ben in mijn jeugd gepest

werd door iedeereen gekleineerd

Ik heb op mijn 12de een ongeluk gehad

en nu ben ik 14 en het is alleen aaar erger geworden ik moet dag en nacht voor iedereen klaar staan en niemand is ooit trots op me en vandaag zag iemand van me werk zei goed bezig en ik vond dat gek 

Ik ben bang voor wat ik zelf nog ga doen ik  pleeg zo miss wel zelfmoord ik weet het niet meer ik wil dood ik ben mijn leven zat

wat denken jullie dat ik nu moet doen?

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kind2007 ,

 

het klinkt of er veel door je heen gaat op dit moment. Wat goed dat je er over komt praten!

Ik wil je even laten weten dat je altijd welkom bent om met De Kindertelefoon te bellen of te chatten, om samen met de medewerker over jouw situatie te praten. We zijn elke dag geopend van 11:00 - 21:00 uur.

Bij 113 kan je zelfs 24 uur per dag terecht om over je zelfmoordgedachten te praten, via telefoon of chat: https://www.113.nl/ 

 

Veel sterkte ermee,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +9

@Kind2007 pleeg alsjeblieft geen zelfmoord praat er als je met iemand over er is altijd iemand die naar je luisteren en je huisarts kan naar een psycholoog sturen denk ik maar een psycholoog heb je wel toestemming nodig van ouders

Reputatie 4
Badge +3

hi

ik zou als ik jou was nu op dit moment met 113 chatten of bellen en als je echt op het punt staat om zelfmoord te plegen moet je gelijk 112 bellen! Ik heb zelf ook momenten dat ik dood wil en weet hoe je je nu voelt en hoe heftig dat is, maar je hebt in ieder geval besloten om een topic te maken en hulp te vragen hier en dat laat al zien dat je het probeert en hoe sterk je bent en daarom ben ik trots op je!!! Je mag echt niet opgeven, je kan nog zo veel bereiken in het leven en kan nog zoveel ontdekken. Dat heb je alleen op dit moment niet door en kan je op dit moment niet voelen, maar neem dat alsjeblieft van mij aan! Je hebt niet eens door hoeveel waard je bent! Je moet echt niet de pesters en de mensen die je kleineren laten winnen! Alles waar je nu door heen gaat laat je alleen maar sterker maken! Later krijg je het veel beter dan hun!! Je beschrijft niet heel duidelijk of je nu een zelfmoordgedachte hebt of dat het al veel verder is dan dat, maar als het een zelfmoordgedachte was hoef je niet bang te zijn, omdat het dan in principe alleen nog maar een gedachte is. Ik was in het begin (toen ik mijn aller eerste zelfmoordgedachte had) ook heel erg bang dat ik mezelf wat aan zou doen. Ik heb toen met 113 gebeld en daar zei die mevrouw (wat ik net zei) dat ik niet bang hoefde te zijn omdat het alleen nog maar een gedachte was. Wat ik altijd doe als ik het gevoel heb dat ik dood wil is een motivational speech luisteren, die kun je gewoon op youtube opzoeken (is wel in het Engels, weet niet of dat een probleem is, maar anders kun je misschien nog ondertiteling onderaan aanzetten). Je moet wel echt hulp zoeken. Je kan dat doen door een afspraak te maken met de huisarts, die kan je verder helpen en doorverwijzen naar een psycholoog. Nogmaals als het echt niet gaat bel/chat dan met 113 en als je op het punt staat om jezelf wat aan te doen bel dan 112! of kom hier terug, ik wil er ook wel voor je zijn! 

ONTHOUD DAT DE BELANGRIJKSTE DINGEN TER WERELD ZIJN BEREIKT DOOR  MENSEN DIE DOORZETTEN TOEN ER GEEN HOOP MEER BLEEK TE ZIJN! UIT MOEILIJKHEDEN ONTSTAAN WONDEREN, JE LEVEN BLIJFT ECHT NIET ZO, HET WORD ECHT BETER!!!!! NEVER GIVE UP💪 IEMAND DIE NOOIT OPGEEFT, IS NIET TE VERSLAAN! GELOOF DAT JE HET KUNT EN JE KUNT HET!!

:)

EEM37

Badge

Ik heb een psygoloog en vind dat ik met mijn ouders moet praten en van mijn ouders moet ik bij die psygoloog praten want zei hebben het te druk

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

ik snap dat je ouders het druk hebben, maar ze kunnen toch wel vrijmaken voor hun kind? Misschien denken ze dat het allemaal niet zo erg is, dus probeer eens tijdens bv. het eten (kort) uit te leggen wat er aan de hand is, want dan kunnen je ouders misschien tijd voor je maken.
En vergeet niet, pleeg geen zelfmoord. Dat lost niks op.

groet, Jackie

Reageer