Skip to main content

Mijn profielwerkstukpresentatie is volgende week en ik heb somehow de keuze gemaakt om het over echt een super gay onderwerp te doen. Nu willen mijn ouders komen kijken en ik wil ze er eigenlijk helemaal niet bij hebben, ook gaangezien ze officieel nog niet weten dat ik gay ben. Nu weten ze wel dat het is, en heb ik ze vriendelijk verteld dat ik ze er liever niet bij heb en nu heb ik het idee dat zij zich heel erg gepasseerd voelen. 

 

Toen heb ik even mijn hele jeugd geëvalueerd en ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik mijn hele puberteit mijn gevoelens voor ze verborgen heb gehouden. Altijd als ik een probleem had, betrok ik hen totaal niet bij de oplossing. Ik heb uren in mijn eentje op mijn kamer zitten huilen en als ze dan binnen kwamen dan deed ik of er niks was. Ik heb ze gewoon niet betrokken bij mijn leven ofzo. En begrijp mij niet verkeerd, ik houd heel veel van mijn ouders, maar ik heb toch het idee dat ik niet mezelf durf te zijn.  

 

Daarnaast heb ik het idee dat ik overal een andere persoon ben dan thuis. Ik vind het vreselijk als mijn veilige thuiswereld zich mengt met mijn veilige schoolomgeving. Nu loop ik dus hiermee en heb ik het idee dat IK de persoon ben die de touwtjes tussen mij en mijn ouders aan het doorknippen ben. Want ik had er ook gewoon voor kunnen kiezen om wel dingen over mijn leven en gevoelens te delen met mijn ouders. 

 

Daarnaast heb ik een beetje het idee dat ik  het niet meer kan oplossen. Ik denk dat ik bij hen, maar ook zeker bij mezelf iets kapot gemaakt heb ofzo. Iets dat veel dieper zit dat het oppervlak. En het rare is dat ik zelf helemaal geen probleem ervaar met bijvoorbeeld mijn queer-identiteit. Ik ben er helemaal niet echt onzeker over ofzo. Ik durf alleen gewoon niet helemaal voor de volle 100% mezelf te zijn. Ook omdat ik thuis heel stoer en gevoelloos lijk, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. 

 

Ik heb niet echt een vraag, maar misschien heeft iemand advies? Of kan iemand hier zich in herkennen? Misschien kan iemand mij helpen? Want ik zit er op dit moment best wel in vast.

Geen reactie

Reageer