Ik verpest veel..


Badge

Ik vepest alles.

Als ik leer voor een belangrijke toets, haal ik een onvoldoende, terwijl ik de samenvatting volledig uit mijn hoofd kende, en de oefentoets met een 8 had gehaald.

Als ik eindelijk een baantje vind die bij me past, vergeet ik het contact uit gearchiveerd te halen, en mis ik alle berichten, waardoor ik onbetrouwbaar ben geworden. Ook heb ik daarvoor al twee keer moeten afzeggen.

Als ik eindelijk een prima dag heb gehad, maak ik mijn ouders van streek, en krijgen we ruzie, en schreeuwen ze naar me, waarbij ik hun dag ook heb verpest.

Als mijn vriendin haar feestje viert in Walibi, ga ik niet mee vanwege angst voor falen en achtbanen. Ik word achterlijk genoemd, en verpest de sfeer op het feestje.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, en wordt gek van mezelf.


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey hey, je zegt net zelf al "angst voor falen" wist je dat hoogbegaafden school vaak niet halen door hun faalangst? Omdat dat zoveel impact kan hebben? Je bent sowieso niet achterlijk. Ik kan niet zeggen of je ook hoogbegaafd bent of niet maar ik zou zeggen ga daar meer onderzoek naar doen op het gebied van faalangst misschien dat dat je al wat kan helpen.

 

Vraag niet te veel van jezelf, je bent een mens en nog een kind, geen god/godin dus je hoeft echt niet alles perfect te doen.

 

Je bent goed genoeg, al verpest je alles je hebt genoeg jaren om van die fouten te leren. Je hebt nog geen 50% van je leven geleefd waarschijnlijk, alles hoeft nog niet goed te gaan. Dat komt vanzelf wel en anders maar niet, je blijft en bent goed genoeg. Praat met anderen over hoe jij je voelt en hoe jouw gedrag je laat voelen, niet om jezelf af te keuren maar zodat mensen jou kunnen begrijpen en zich kunnen inleven in hoe jij je voelt. Want je verdient het om je begrepen te voelen.

 

Wees wat liever voor jezelf, mensen zijn ook niet altijd lief voor jou, waarom vraag je het wel van jezelf? Jij bent ook een mens en hoeft niet alles goed te doen. Sterker nog ik heb grootse fouten gemaakt die enorm positief hebben uitgepakt in de toekomst en ik ben dankbaar dat ik die fouten gemaakt heb zodat ik er later van kon leren en er zelfs anderen mee heb kunnen helpen.

 

Misschien is fouten maken juist iets positiefs bij jou, maar moet je nog uitvogelen hoe je dat goed kunt gaan gebruiken.

 

It will be okay ❤️

Sleepwell en rustig aan (: ❤️

Hey,

Je verpest niet alles zoals je zegt. Een 8 voor de oefentoets is niet verpest. Weet dat je het kunt. Ik weet hoe je je voelt, maar ik weet niet hoe ik jou kan helpen. Je bent nog jong en je maakt fouten. Je hebt je hele leven voor je om fouten op te lossen. Alles verpesten kan niet en is gewoon onmogelijk.

Toen ik hier op het forum kwam, was ik heel bang om te falen. Bang om mensen tegen me op te zetten. Bang dat ik te bot was. Toch deed ik het. Ik ben nu nog steeds bij elke reactie bang dat ik te bot ben. Bang dat mijn informatie niet klopt. Ik heb hier wel een hoop geleerd. Moed is niet het niet hebben van angst, moed is het overwinnen van angst.

YAHWEH houdt van jou (Of je nu in Hem gelooft of niet.). Hij zal er altijd voor je zijn.

Ik zal voor je bidden!

Groeten!

Ik zou als het je lukt en het kan er met je ouders over praten… Zij willen als ze weten wat er is vast wel helpen. En het is niet erg als je iets niet durft, daarmee heb jij niks verpest hoor. Een voldoende voor een oefentoets geeft ook aan dat je het wel kunt, maar misschien ben je gewoon heel bang om fouten te maken? Maar dat mag hoor want daar leer je juist weer van.

Reageer