Vraag

ik twijfel aan mezelf

  • 5 September 2019
  • 10 reacties
  • 157 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey mensen

sorry dat ik zoveel vraag.

Maar kijk. Ik mag omdat ik niet goed tegen drukte kan binnen blijven tijdens de middag. Ik word dan rustig. Maar soms denk ik dat ik het fake doe ofzo. Op sommige momenten dan denk ik dat ik me aanstel. Omdat ik niet van 1400 leerlingen babbelen door elkaar hou. Ik kan niet goed tegen het lawaai. Ik denk net zoals nu dat ik me gewoon aanstel. Ik ben heel graag alleen. Maar dan denk ik dat ik asociaal ben. Ik ben liefst op een rustige plek. Dan denk ik dat ik me aanstel. Ik weet niks positief over mezelf. Ik ben gewoon geen goed mens. Iedereen weet waarom die speciaal is maar ik weet gewoon niet waarom ik speciaal ben. Ik ben raar. Speciaal betekent iets positiefs speciaal in deze context. Ik moest vandaag nig zeggen wat ik positief vond aan mezelf en ik kon gewoon niet antwoorden.

help me alstublieft.

10 reacties

hallo,

een van de eerste dingen die ik heb geleerd bij therapie, is dat aanstellen *eigenlijk* niet bestaat.
tuurlijk kan iemand zich aanstellen, als iemand is gevallen en diegene doet alsof hij onder een vrachtwagen is gekomen, maar dan weet diegene dat het niet waar is, dat de reactie die dat persoon geeft, niet bij zijn gevoel past, dat hij zich expres aanstelt.
maar als jouw reactie bij jouw gevoel past, en dat is voor elk persoon verschillend, is er geen goed of fout. jij vertelt wat jij voelt, dat is nou eenmaal zo, niemand kan daar iets aan doen, ook jij niet. dat is niet aanstellen, dat is uitleggen wat en hoe je je voelt.
bovendien, mensen die zich aanstellen, maken zich geen zorgen of ze zich wel aanstellen.
en dat is eigenlijk ook gelijk wat positiefs aan jou. je maakt je zorgen of je je aanstelt, terwijl dat zeker niet hoeft. dat maakt je meelevend, lief. beter van niet natuurlijk want je voelt je er slecht door, maar het zegt wel wat over je, iets positiefs.


Kweenie
hallo,

een van de eerste dingen die ik heb geleerd bij therapie, is dat aanstellen *eigenlijk* niet bestaat.
tuurlijk kan iemand zich aanstellen, als iemand is gevallen en diegene doet alsof hij onder een vrachtwagen is gekomen, maar dan weet diegene dat het niet waar is, dat de reactie die dat persoon geeft, niet bij zijn gevoel past, dat hij zich expres aanstelt.
maar als jouw reactie bij jouw gevoel past, en dat is voor elk persoon verschillend, is er geen goed of fout. jij vertelt wat jij voelt, dat is nou eenmaal zo, niemand kan daar iets aan doen, ook jij niet. dat is niet aanstellen, dat is uitleggen wat en hoe je je voelt.
bovendien, mensen die zich aanstellen, maken zich geen zorgen of ze zich wel aanstellen.
en dat is eigenlijk ook gelijk wat positiefs aan jou. je maakt je zorgen of je je aanstelt, terwijl dat zeker niet hoeft. dat maakt je meelevend, lief. beter van niet natuurlijk want je voelt je er slecht door, maar het zegt wel wat over je, iets positiefs.


Kweenie

Hey kweenie

ik heb denk over alles te zwaar na. Je zei dat aanstellen niet echt op mijn manier bestaat maar ik denk echt dat ik me aanstel. Ik ben heel asociaal ik praat met heel weinig mensen. Ik kan je 100 dingen vertellen wat slecht is aan mij maar geen goed. Maar echt veel zeggen dat ik heel meelevend ben. Maar ik neem gewoon gevoelens over over wat andere voelen.
Ben jij kn therapie geweest?
Ik praat alleen met mijn vriendin. In de klas ben ik heel stil. Ik heb 1 docent die alles weet. Maar als ik iets zeg wat over gevoelens dan ween ik. Ik ben ook liefst alleen.
ik hou niet van veel mensen bij elkaar of een grote groep. Morgen heb ik pech. We gaan op klassedag. Dat betekent dat je veel spelletjes met je nieuwe klas gaat spele . Waarom samen!!! Ik wil gewoon alleen zijn. Waarom vind de wereld dat alles samen moet.

Waarom!!
Hey,
ik ken je niet, daarom zou het niet oprecht klinken als ik nu al iets positiefs aan je benoem.
maar bedenk je eens, wat zou jij denken als iemand anders jouw berichtje had geschreven, en dacht over haarzelf zoals jij? Zou je denken “wat een naar persoon”? Als je je echt inbeeld dat het iemand anders is? Of zou je iets in de richting denken als “wat jammer dat ze niet ziet hoe lief ze klinkt”
want dat is wat ik denk.

ja ik ben al 4 jaar in therapie geweest. Misschien kan jij dat ook proberen als je dat nog niet doet. Je kan gewoon zelf naar de huisarts gaan, je kan aan haar vragen hoe het met je ouders zit als je hen er niet bij wil betrekken en als je boven de 16 bent of 16 mag je het sowieso zelfstandig doen.

En misschien ben je wel gewoon introvert en hou je er niet van met groepen mensen om te gaan. Ik heb precies hetzelfde. Ik blijf veel, veel liever thuis dan dat ik naar een feestje ga en ik zeg bijna niks als ik met een groep kinderen ben. Dat maakt me niet asociaal, ik ben niet gemeen, ik ben gewoon introvert en ik heb andere interesses en meningen dan de meesten op dat gebied. En hetzelfde geldt voor jou.

en nog steeds: als je zegt wat je voelt, stel je je simpel weg gewoon niet aan. Als je het zelf niet kan geloven mag je het van mij aannemen. De waarheid is nooit aanstellen.

Kweenie
Hey,
ik ken je niet, daarom zou het niet oprecht klinken als ik nu al iets positiefs aan je benoem.
maar bedenk je eens, wat zou jij denken als iemand anders jouw berichtje had geschreven, en dacht over haarzelf zoals jij? Zou je denken “wat een naar persoon”? Als je je echt inbeeld dat het iemand anders is? Of zou je iets in de richting denken als “wat jammer dat ze niet ziet hoe lief ze klinkt”
want dat is wat ik denk.

ja ik ben al 4 jaar in therapie geweest. Misschien kan jij dat ook proberen als je dat nog niet doet. Je kan gewoon zelf naar de huisarts gaan, je kan aan haar vragen hoe het met je ouders zit als je hen er niet bij wil betrekken en als je boven de 16 bent of 16 mag je het sowieso zelfstandig doen.

En misschien ben je wel gewoon introvert en hou je er niet van met groepen mensen om te gaan. Ik heb precies hetzelfde. Ik blijf veel, veel liever thuis dan dat ik naar een feestje ga en ik zeg bijna niks als ik met een groep kinderen ben. Dat maakt me niet asociaal, ik ben niet gemeen, ik ben gewoon introvert en ik heb andere interesses en meningen dan de meesten op dat gebied. En hetzelfde geldt voor jou.

en nog steeds: als je zegt wat je voelt, stel je je simpel weg gewoon niet aan. Als je het zelf niet kan geloven mag je het van mij aannemen. De waarheid is nooit aanstellen.

Kweenie

Hey

Als iemand anders dit bericht had geplaatst dan zou Ik het spijtig vinden voor die persoon. Die persoon moet positief gaan denken! En van zichzelf houden! Maar ik kan niet positief denken ik heb teveel meegemaakt. Ik ben waarschijnelijk hsp.

Het leven is voor mij heel oneerlijk gekozen.
waarom heb ik gescheiden ouders!!
Ik wil niet zo gekwetst zijn. Ik wol niet zo fragiele zijn.
Hey, het is ook moeilijk om positief te denken, en er wordt niet van je verwacht dat je dat in een keer lukt.
maar je kan het proberen, ga soms na of wat je aan het denken bent wel zo realistisch is, en zo niet, maak het dan wat positiever. Zo oefen je er mee, en na een tijdje gaat het vanzelf.

als ik jou was zou ik met een arts hierover praten, die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Voor iedereen is er hulp en een oplossing. Ook voor jou.
Hey, het is ook moeilijk om positief te denken, en er wordt niet van je verwacht dat je dat in een keer lukt.
maar je kan het proberen, ga soms na of wat je aan het denken bent wel zo realistisch is, en zo niet, maak het dan wat positiever. Zo oefen je er mee, en na een tijdje gaat het vanzelf.

als ik jou was zou ik met een arts hierover praten, die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Voor iedereen is er hulp en een oplossing. Ook voor jou.

Hey

positief denken is niet mogelijk.
Ik heb teveel verloren en meegemaakt.
Ik schrijf nu gedichten over de mensen die verloren ben.
Mijn overgrootmoeder
mijn cavia
de kat van mijn stiefbroer
mijn twee stiefzussen

het is klasdag maar ik zit toch alleen. Ik voel me beter alleen.
Maar niemand snapt mij.
Is het zo moeilijk te verstaan dat ik liever alleen met muziek ben?
Positief denken is voor niemand onmogelijk. Er hebben veel mensen heel veel meegemaakt en als ze de tijd ervoor nemen en hun best doen komen ze er allemaal weer bovenop. Net als jij.
verder is het niet erg dat je alleen wil zijn. Niemand zegt dat je het MOEt leuk vinden om met anderen samen te zijn. Dat hoort gewoon bij jou en daar is niks ergs aan.
Positief denken is voor niemand onmogelijk. Er hebben veel mensen heel veel meegemaakt en als ze de tijd ervoor nemen en hun best doen komen ze er allemaal weer bovenop. Net als jij.
verder is het niet erg dat je alleen wil zijn. Niemand zegt dat je het MOEt leuk vinden om met anderen samen te zijn. Dat hoort gewoon bij jou en daar is niks ergs aan.

Veel mensen vinden dat wel erg

ze zeggen dat ik asociaal ben daardoor.
Niemand luistert ook naar mij. Als ik iets zeg lijkt het net of ik niks heb gezegd.
iedereen negeert mij.
Hoi

Dag je niet sociaal ben zegt niet dat jij slecht ben, het is gewoon een eigenschap van jou waar je niks aan kan doen. Als jij er oke mee bent om veel alleen te zijn dan moet je dat gewoon doen en je niks aantrekken van wat anderen van jou vinden en zeggen.
Er zijn heel veel jongeren die niet weten wat er speciaal aan hun is, ikweet het ook niet maar voor dat soort dingen kan je zoals kweenie zei met een psycholoog praten. Die kan je helpen je beter in je vel te laten voelen en het speciale in jou helpen ontdekken.
Het is niet erg om je slecht te voelen, er komt een tijd dat dit allemaal over is en dat je je beter voelt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs Lexy❤
hey lexy

ik heb teveel meegemaakt dat ik niet positief ben. Ik ben gepest geweest. Ik heb amper vrienden. Om alleen te zijn vind ik fijn maar sommige mensen laten me niet alleen. Ik wil gewoon boos op hen worden! Is het zo moeilijk om iemand alleen te laten.
Als ik er zelf om vraag is dat toch niet moeilijk!

Vandaag weer hetzelfde. Ik wil gewoon alleen zijn. Maar mensen zeggen dat ik dan zielig ben. Ik ben niet ZIELIG!!! Ik wilde dat antwoorden maar ik kan dat niet. Ik wil soms gewoon niks zijn.

Reageer