Skip to main content

ben ik de enige die mijzelf heel erg triggert, omdat ik me altijd vertel dat het me juist beter gaat latenvoelen? ik weet dat het niet goed is.

Nou ja inderdaad moet je onthouden als je even een down tijd heb dat het alleen maar beter kan worden. 


Hey,

Dit komt eigenlijk vaker voor dan je misschien zal denken. Veel mensen triggeren onbewust een slecht gevoel of zitten vast in patronen waardoor ze keer op keer in vervelende of triggerende situaties terechtkomen. Dit is heel naar, maar ook iets waar je helemaal niks aan kan doen. Mensen verlangen naar regelmaat en het bekende. Sommige vervelende situaties zijn nu eenmaal bekend en daarom beland je soms bijna automatisch of per ongeluk opnieuw in zo'n situatie, omdat het een bekende situatie is.

Om zo'n patroon te doorbreken moet je eerst bewust worden van het patroon en wat je triggert. Het klinkt alsof jij al redelijk door hebt wat je triggert en dat vind ik vet knap! 

Maar ja, hoe verder dan? Helaas kan ik jou daar niet echt mee verder helpen. Het is best lastig om die patronen te confronteren en te vervangen door nieuwe, betere patronen. Ik kan jou daar dan ook niet mee helpen. Ik wil je daarom aanraden om een keer met iemand te praten die daar meer verstand van heeft. Een psycholoog bijvoorbeeld. Het klinkt namelijk wel alsof je in een lastige situatie zit en ik denk dat gesprekken met een psycholoog je zouden kunnen helpen. Via je huisarts kan je in contact komen met een psycholoog. Met een psycholoog kan je uitzoeken wat er precies speelt en samen werken aan een oplossing om je beter te gaan voelen :)

Gr. Pin


Reageer