Vraag

IK TREK HET NIET MEER!!!! plz reageeršŸ™

  • 5 April 2020
  • 7 reacties
  • 263 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Hai,

ik weet gwn echt niet hoe ik verder moet, ik heb nergens zin in, ik heb geen zin meer om te leven het is te lastigā€¦Ā kan iemand me alsjeblieft helpen?

btw srry voor nog een topicšŸ˜…

door die Corona shit voel ik me nog somberder en kan ik geen vrienden opzoeken. Voor Corona ging het wel iets beter maar nu niet meer. Ik kan gwn niet meer vrolijk zijn, ik kan alleen nep lachen. Hoe voelt het eigenlijk om vrolijk te zijn? ik weet het niet meer.Ā 
ik voel me zo opgesloten in dit huis, ik wil dood,Ā nu nog niet hoor, ik ga nog even volhouden.

ik snijd mezelf weer, nadat ik 2 maanden clean was. 2 maanden! Voor niks!Ā 
Ik weet niet hoe ik dit aan mijn ouders moet vertellen ik ben zo bang dat ze teleurgesteld in mij zullen zijn, en mij een aansteller vinden. Het liefst wil ik het niet vertellen,

ik heb gehoord dat er een crĆØme bestaat voor littekens. Ik weet alleen niet welke goed is. Als jullie weten waar je zoā€™n crĆØme kan kopen zeg het dan.

Opstaan vind ik al zo moeilijk maar nu wil ik niet opstaan, ik wil niet weer een dag. Ik wil slapen en dan nooit meer wakker worden!

alsjeblieft help me, ik trek het echt niet meer! Hoelang moet ik dit nog volhouden?

wat moet ik doen?!

Xxx


7 reacties

Hee anoniempjex13,

Wat rot dat jij je zo voelt. Ik heb neg even je andere topics gelezen en zie dat het al wat langer speelt. Ben je inmiddels al wel eens langs de huisarts geweest en heb je al hulp? Kun je je verhaal ergens kwijt, hier mag dat altijd!Ā  Het lijkt me ontzettend naar om je zo te voelen! Je zegt dat je jezelf ook snijd en dat je niet weet hoe je dit aan je ouders moet vertellen, heb je een goede band met je ouders? Sorry als ik in je vorige topics wat iver het hoofd heb gezien en ik het nu weer vraag. Je hebt een aantal opties die het misschien wat makkelijker kunnen maken.

- een briefje naar je ouders schrijven enn erop schrijven dat het niet zo goed met je gaat en dat je jezelf snijd, maar ook dat je het moeilijk vind om het hun te vertellen

- een appje sturen

- het vertellen tegen bijvoorbeeld je mentor en daarmee overleggen hoe jij het met jou ouders zou kunnen delen

Ik geloof dat het erg spannend is maar ik geloof dat het je kan helpen zodat de goede hulp voor jou gezocht kan worden!

Ā 

Even over de litteken creme, ik denk dat je het bij een drogist zou kunnen halen. Let wel op, smeer het niet op open wonden..!Ā 

Ā 

Ik begrijp dat het nu extra moeilijk is nu je thuis zit! Je hebt minder te doen en mag ook minder. Probeer op momenten dat de zelfmoordgedachten heel sterk zijn contact te houden met mensen. Bel een vriendin, bel familie, praat met je ouders over hoe mooi de natuur is, blijf in contact! Je kunt overdags natuurlijk chatten met de kindertelefoon of als je veel last hebt kun je chatten of bellen met www.113.nl. Je kunt natuurlijk ook je verhaal in een topic op dit forum zetten.Ā 

Ā 

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe, ook in deze extra moeilijke tijd!

Ā 

Liefs mij!

Reputatie 2
Badge +1

Nee je moet doorgaan met je leven er zijn zoveel mensen die van je houden Ā ga lekker spelletjes spelen met je ouders of op je telefoon ga lekker bellen met je vrienden of facetimen of ga lekker wat eten koken. Je ouders zijn echt niet teleurgesteld in je je moet het gewoon vertellen en je ouders gaan je gewoon helpen. ik hoop dat dit je helpt en nog veel sterkte en succes

Reputatie 3
Badge +4

Hey ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen ofz ik heb het namelijk zelf ook, maar ik wouw je wel sterkte wensen, dus heel erg Ā wel suc6 gr Alexa ā¤ļøšŸ¤žšŸ€

Badge +1

Hoi @anoniempjex13Ā ,Ā 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met onsĀ chattenĀ als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Ā 

Groetjes,Ā 

BenteĀ 

Ā 

De KindertelefoonĀ 

Hai @anoniempjex13,

Wat ontzettend naar dat je je zo voelt! Aan je berichtje te zien heb je het ontzettend moeilijk. Ik raad je daarom aan om het toch te bespreken met iemand, want dit is zeker op te lossen. Het lijkt waarschijnlijk heel moeilijk nu, maar met de juiste hulp gaat het gelijk al een stuk beter! En je hebt heel veel opties!Ā 

  • Je ouders: Je kan natuurlijk ALTIJD naar je ouders gaan! Ik weet niet waarom je je zo voelt en of het iets te maken heeft met thuis, maar als dat niet zo is zou ik je aanraden om met je ouders te gaan praten. Zij begrijpen jou waarschijnlijk het beste. Heb je het er al eens met ze over gehad? Ik las dat je erĀ al wel langer last van hebt? Je kan je ouder(s) aanspreken, appen, bellen, een briefje schrijven, etc.
  • Je mentor of docent: Je kan ook ALTIJD met je mentor of een leeraar die je vertrouwd praten! Zij willen jou ook met alle liefde helpen. Ik weet ook niet of er al iemand op school is die ergens vanaf weet, maar leraren hebben wel vaker gepraat met mensen die zich niet goed voelen. Jij bent namelijk echt niet de enige! Toen ik me een tijd slecht voelde ging ik naar een docent toe, die later mijn mentor werd. Met het Corona virus nu is het natuurlijk lastiger te praten op school, maar als het goed is heb je wel het telefoonnummer of email adres van je mentor en/of van andere docenten.
  • Je huisarts: Door het Corona virus is ook naar de huisarts gaan wat lastiger, maar hij/zij wil jou ook ALTIJD helpen! Als je het echt niet meer ziet zitten en hulp wil kan je (ook tijdens Corona tijden) gewoon je huisarts bellen, een afspraak maken en erover praten! Dit is namelijk altijd belangrijk!
  • Andere volwassenen of vrienden: Er zijn vaak meer mensen die om je geven dan je denkt. Denk even goed na: ā€œZijn er nog meer volwassenen of vrienden naar wie ik toe kan gaan?ā€ Vast wel! Waarschijnlijk willen bijna alles mensen die je kent je met alle liefde helpen. Durf hulp te vragen, want dit is absoluut niet raar!
  • Kindertelefoon, Hulplijn/Crisislijn, Zelfmoordpreventie (113), Veilig Thuis, 112 /Politie: Er zijn in Nederland heel veel organisaties die het belangrijk vinden dat mensen (en kinderen en jongeren in het bijzonder) zich goed voelen. Voel je ook vooral niet verlegen om deze te bellen of te chatten. Het is al super goed dat je dit nu op het forum hebt gepost en zoals Ā @benteLĀ al zei kan je ook hier chatten of bellen. Er is ook nog de 113 preventie lijn die je 24/7 kan bellen, als je echt hulp nodig hebt en daar zijn mensen die ook al super veel ervaring hebben met mensen die zich slecht voelen. Veilig Thuis is Ā voor heel veel verschillende dingen, maar ook hen kan je bellen als je ergens mee zit. Het is natuurlijk niet helemaal de bedoeling dat je 112 belt als je ergens over wil praten, maar dit kan wel! Als jij echt hulp nodig hebt en je dringend ergens over wil praten of in nood bent, dan mag je dit ook ALTIJD bellen! Je kan ook altijd het Politie nummer in jouw stad bellen en met hen praten. Zij zijn hier ook voor getraind.

Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen. Heel veel succes en nogmaals praat erover!

Ā 

Groetjes anoniem2304

Reputatie 5
Badge +4

Hai, dank jullie wel voor jullie reacties! Ik heb al geprobeerd om met mijn mentor te gaan praten, maar na 1Ā x praten had ze het er niet over en hielp ze me niet meer. Ook had ik een schoolĀ psycholoog maar ook weet na 1 x hielp ze me niet meer. Zo ging het ook met mijn ouders, ik praat erover en zij denken dat het een puber ding is. Miss wel, miss ben ik gwn een aanstellerā€¦

nou ja bedankt voor jullie reacties

Hey, ik voel me echt exact hetzelfde en ik wil dat je weet dat je je echt niet aanstelt!Ā 

Soms lijkt het gwn alsof het leven niet echt veel te bieden heeft, en voor mijn gevoel is dat ook gwn zo, maar ik probeer me gwn stomme kleineĀ  doelen ofzo te stellen en dan beloof mezelf dat ik moet blijven leven tot dat gebeurd is.

Het helpt compleet niet met hoe stom het leven lijkt, maar het helpt soms wel met de gedachte dat je wil blijven doorzetten zegmaar

En soms ben ik echt zover dat ik een einde wil maken aan mn leven, en ik heb mn hele armen vol gesneden en het enige wat ik kan doen is huilen, maar dan denk ik gwn aan mn ouders en mn zus en de mensen die om mij geven, en hoe stom het ook is, dat ik moet doorzetten om die mensen niet hetzelfde stomme gevoel te geven terwijl ik het gwn heb opgegeven.

Ook denk ik heel vaak aan een persoon die ik leuk vind en heel veel om geef, maar ik weet dat zij mij niet leuk vind en dat is de halve reden dat ik depri ben geworden, maar toh probeer ik te blijven leven in de kleine hoop dat ze me leuk gaat vinden, ze is de enige persoon die me nog boeit in deze tijd en ookal vind ik het hele idee van relaties gwn nutteloos zou zij de enige persoon zijn waar ik er een mee zou willen.

Ik heb geen idee hoe mijn halve levensverhaal jou gaat helpen maar weet dat je niet alleen bent en zoek voor nutteloze redenen om door dit nutteloze leven heen te komen

Reageer