ik stop spullen van vroeger weg

  • 13 August 2019
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey
zoals de titel zegt stop ik dingen van vroeger weg. Daarmee bedoel ik dingen die me aan vroeger laten denk. Bv: foto’s van voor de scheiding van mijn ouders. Een armbandje dat ik van mijn ex stiefzus heb gekregen. Een ander armbandje dat mij en mijn ex stiefzussen verbind. Het verhaal van het armband dat ons verbindt; we waren op speelplein. En we vonden tijdens de middag rood touw en mijn stiefzus hing vlechten ze vlocht 3 bandjes en zei : wat er ook gebeurt we zijn zo voor altijd verbonden. Nu zijn mijn papa en stiefmoeder uit elkaar en mijn stiefzus die heeft ren jaar geleden gezegd: je betekent niks meer voor me. Het was heel moeilijk voor mij we leefden samen van toen we 5 waren en we gingen uit elkaar toen we 12 waren. Ik zit zelf te wenen wanneer ik dit schrijf niemand die mij persoonlijk kent weet dat ik zoiets heb. Ik was 3 toen mijn ouders uitelkaar gingen. Ik mis mij stiefzussen zo maar ik ga ze nooit meer zien. Ze hebben me geblokkeerd op insta en snap. Ik mis ze erg, als ze me tegenkomen dan zouden ze nog niet eens iets zeggen. Help me. Door die dingen ben ik heel negatief gaan kijken naar mezelf. Ik ben slecht.
Ik kan het allemaal niet aan.
Ik wil er gewoon door die dingen niet meer zijn. Ik help zelf iemand met zelfmoord problemen want ik wil niet dat iemand dood gaat door zelfmoord maar ik heb het zelf zo moeilijk. Ik ben gewoon een egoïst.

2 reacties

Jezus wat heftig. Ik heb geen ervaring met gescheiden ouders, maar ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk het moet zijn. Vooral als je vader dan een nieuw iemand vind en je een goede band krijgt met je nieuwe stiefzussen en ze je opeens negeren. Ik ken ze niet, maar ik kan meteen lezen dat jij beter verdient dan hen. Maak misschien een nieuw insta account om ze daarmee even te zeggen hoe je je voelt. Het is vast heel moeilijk dat omdat je vader en stiefmoeder uit elkaar zijn ze opeens zeggen dat je niks meer voor ze betekent.

Een hele belangrijke tip: Praat erover met je vader en moeder. Ik weet niet hoe je relatie is met je moeder maar praat er met allebei over. En dan bedoel ik: Echt doen. Niet dit lezen en denken 'oh dat doe ik waarschijnlijk toch niet'. Zij zijn je ouders en kunnen je vast goed helpen met dit verwerken. Dat is een goede eerste stap. Praat er daarna ook over met vriendinnen als je dat wil. Want zij hebben jouw leeftijd en kijken dus anders tegen dingen aan dan je ouders. Qua voorwerpen wegstoppen die ke ergens aan doen herinneren heb ik niet echt tips. Ik denk ook niet echt dat het verkeerd is omdat het er voor zorgt dat je aan dingen denkt waar ke niet aan wil denken. Maar gooi de voorwerpen niet weg, bewaar ze in een doos ofzo op een plek waar je die niet vaak ziet staan. Zo kun je als je dit traject hebt afgerond terug kijken naar wat je ooit dwars zat maar nu niet meer, want je bent er boven op.
Je doet er toe voor mensen, echt waar. Het lukt je vast.
Ik hoop dat dit je hielp!
Hey

dankje voor je tips ik praat er al over met iemand van op school.
Maar het ding is ze hebben bijeen een prive account en ze staan geen vreemde toe.

Ik voel me daardoor heel slecht

groeyjes

Reageer