Vraag

Ik sta op het punt om te breken

  • 22 November 2019
  • 16 reacties
  • 259 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Het is een tijdje geleden. Dus hier ben ik weer. In de tussentijd zijn er veel dingen gebeurd en veranderd.

Ik begin thuis. De relatie met mijn moeder is iets verbetert. Ze dreigt minder dus is er ook minder ruzie... nou een klein beetje minder dan. Wel stoor ik me de laatste tijd heel erg aan haar egoïstische gedrag. Ik geef haar zoveel terwijl ze alleen maar neemt van mij.

Mijn leven is zo'n bende en ik heb er helemaal geen zin meer in. Zowat het enige wat het zo leuk houdt is mijn sport en mijn moeder wilt dat ik ermee stop.

Ik heb ook eindelijk de beslissing genomen om met een professional te praten. Alleen hij kan pas over 3 weken, terwijl ik hem nu het hardst nodig heb.

Verder gaat het de laatste tijd steeds slechter. Ik slaap slecht, eet slecht en voel me slecht. Ik heb weinig energie en de motivatie om dingen te doen is ook heel laag. Er zijn veel dagen waarop ik de hele middag in bed lig, terwijl ik zoveel verplichtingen heb. Deze verplichtingen heb zich allemaal opgestapeld tot de chaos die het nu is. Het voelt alsof ik langzaam verdrink. Alsof er geen uitweg is. Mijn hoofd is helemaal vol dus ik heb moeite met concentreren enz en heb zowat elke dag een knallende hoofdpijn.

Doordat ik me slecht kan concentreren en het de laatste tijd zo slecht gaat, gaat het ook slecht op school. Ik heb mijn eerste toetsweek compleet verpest en al mijn gemiddeldes omlaag gehaald. Tijdens deze toetsweek lag mijn moeder ook in het ziekenhuis dus het was ook een chaotische week en ik heb nauwelijks kunnen leren.

Verder zit ik in mijn examenjaar, dus het is ook nog erg druk. Iedereen is al bezig met zijn vervolgopleiding, maar ik nog niet. Ik wil graag vooruit, maar het is heel moeilijk om vooruit te denken als je nog vastzit in het verleden. Ik heb het ook heel druk gehad. Dus er is ook nauwelijks tijd. Mijn mentor blijft maar hameren op het tweede verslag van de open dag, maar ik heb nog niet eens 1 open dag bezocht. Ik loop echt achter de feiten aan te rennen.

Het komt er dus op neer dat ik me heel slecht voel. Alles om mijn heen een chaos is. Ik geen tijd heb gehad om na te denken over de toekomst, omdat ik te druk bezig ben met het verleden. Het wordt steeds moeilijker om te doen alsof het "goed" gaat en ik sta echt op het punt om te breken. 

In iedergeval bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Ik moest het gewoon even kwijt.


16 reacties

@Anoniem16jaar hey, heb je geen mensen (vrienden bijv.)die je echt steunen?

@Knight17  Nietecht. Ik heb wel 1 vriend die een klein beetje weet wat er speelt, maar hij weet niet dat het nu zo slecht gaat en ik wil hem ook niet hiermee lastigvallen ofzo. 

Tja, het is wel heel lastig dat begrijp ik...het is inderdaad heel vervelend dat professionele hulp soms zo lang kan duren. Misschien zou je sws wel aan wat andere mensen je verhaal kunnen vertellen, ik snap dat het best eng kan zijn, maar uiteindelijk is het misschien ook wel fijn voor jou. Ik heb het zelf ook best lastig, dus ik heb verder niet echt veel tips ofzo, maar ik hoop dat het praten een beetje helpt. (Sorry voor de late reactie trouwens)

Hoi,

Fijn dat het iets beter gaat tussen jou en je moeder. Jammer dat ze egoistisch is, ik snap dat dat moeilijk is voor jou. Heb je dat wel eens tegen haar gezegd?

Ik hoop dat je mag blijven sporten. Welke sport doe je?

Wat goed van je dat je de beslissing hebt genomen om met een professional te praten! Helaas duurt het vaak even voordat je daar echt terecht kan. Je kan sowieso altijd hier terecht als je wil praten, je kan ook bellen of chatten met de kindertelefoon.

Wat vervelend dat je slecht slaapt en voelt. Hier kan je het binnen kort met je psycholoog over hebben, maar daar heb je nu nog niks aan. Misschien kan je in de tussentijd met je mentor of een vertrouwens persoon op school. 

Het examenjaar is inderdaad heel druk. Ik zit ook in het examenjaar dus ik weet er alles van:). 

Je hebt nog geen open dagen bezocht, maar weet je al wel een beetje wat je wilt? Het is logisch dat als je veel aan je hoofd hebt en je je niet goed voelt dat je geen tijd en zin hebt om naar de toekomst te kijken en al je opdrachten te maken. Hopelijk gaat dat beter als je professionele hulp krijgt.

Woont je vader ook bij jullie of niet? Of heb je nog broers of zussen waar je mee zou kunnenpraten?

Het is inderdaad moeilijk om te doen alsof het goed gaat, misschien kan je stukje voor stukje tegen je vriend vertellen dat het niet zo goed gaat.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Lexy❤

Tja, het is wel heel lastig dat begrijp ik...het is inderdaad heel vervelend dat professionele hulp soms zo lang kan duren. Misschien zou je sws wel aan wat andere mensen je verhaal kunnen vertellen, ik snap dat het best eng kan zijn, maar uiteindelijk is het misschien ook wel fijn voor jou. Ik heb het zelf ook best lastig, dus ik heb verder niet echt veel tips ofzo, maar ik hoop dat het praten een beetje helpt. (Sorry voor de late reactie trouwens)

 

Ik snap dat fijn is om met anderen erover te praten, maar ik heb door dingen uit het verleden erge vertrouwensproblemen dus ik hou er echt niet van om mensen over mijn problemen te vertellen. In iedergeval heel erg bedankt voor je reactie!!

Hoi,

Fijn dat het iets beter gaat tussen jou en je moeder. Jammer dat ze egoistisch is, ik snap dat dat moeilijk is voor jou. Heb je dat wel eens tegen haar gezegd?

Mijn band met mijn moeder is best ingewikkeld en we praten niet echt veel. Als ik haar zoiets zou zeggen zou ze heel boos worden.

Ik hoop dat je mag blijven sporten. Welke sport doe je?

Freerunning

Wat goed van je dat je de beslissing hebt genomen om met een professional te praten! Helaas duurt het vaak even voordat je daar echt terecht kan. Je kan sowieso altijd hier terecht als je wil praten, je kan ook bellen of chatten met de kindertelefoon.

Wat vervelend dat je slecht slaapt en voelt. Hier kan je het binnen kort met je psycholoog over hebben, maar daar heb je nu nog niks aan. Misschien kan je in de tussentijd met je mentor of een vertrouwens persoon op school. 

Met mijn mentor kan ik er niet over praten en vertrouwenspersonen vertellen altijd alles door aan je ouders :(. Ik heb wel een groot deel van de situatie eind vorig jaar aan een docent vertelt, die docent heb ik nu nog steeds, maar we hebben het er niet meer over gehad ofso. (Zie eventueel andere topic over die docent)

Het examenjaar is inderdaad heel druk. Ik zit ook in het examenjaar dus ik weet er alles van:). 

Maarecht. Pffff

Je hebt nog geen open dagen bezocht, maar weet je al wel een beetje wat je wilt? Het is logisch dat als je veel aan je hoofd hebt en je je niet goed voelt dat je geen tijd en zin hebt om naar de toekomst te kijken en al je opdrachten te maken. Hopelijk gaat dat beter als je professionele hulp krijgt.

Ik weet ongeveer wel wat ik wil, maar de opleiding is niet heel dicht bij huis en ik ben nog te jong voor kamers :(

Woont je vader ook bij jullie of niet? Of heb je nog broers of zussen waar je mee zou kunnenpraten?

Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon bij mijn moeder. Ik heb wel een zus, maar mijn band met haar is ook ingewikkeld. Dus met haar kan ik er niet echt over praten.

Het is inderdaad moeilijk om te doen alsof het goed gaat, misschien kan je stukje voor stukje tegen je vriend vertellen dat het niet zo goed gaat.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Jaa, ik waardeer je bericht heel erg!!!

Liefs Lexy❤

 

Hoi,

Fijn dat je een docent hebt die een groot deel van je verhaal kent.  Uit wat ik heb gelezen in je andere topic kan ik denk ik wel vaststellen dat je haar wel kan vertrouwen. Misschien zou je weer eens met haar kunnen praten. 

Goed nieuws, er is geen minimum leeftijd om op kamers te gaan!

Kan je met je vader wel goed opschieten of ook niet?

Fijn dat je mn bericht waardeerd!

Liefs❤️

Hoi,

Fijn dat je een docent hebt die een groot deel van je verhaal kent.  Uit wat ik heb gelezen in je andere topic kan ik denk ik wel vaststellen dat je haar wel kan vertrouwen. Misschien zou je weer eens met haar kunnen praten. 

Geen idee, ik heb haar wel verteld dat ik heb besloten om met een professional te praten. Dus misschien vindt ze het raar dat ik dan met haar erover praat. En sowieso hoe creëer je zo'n praatmoment?

Goed nieuws, er is geen minimum leeftijd om op kamers te gaan!

Ohh echtt

Kan je met je vader wel goed opschieten of ook niet?

Ja ik kan wwl met hem opschieten, maar ik zie hem ook maar 2 dagen in de maand.

Fijn dat je mn bericht waardeerd!

🤗

Liefs❤️

 

Hoi, het is goed om te horen dat je wel beter met je vader kan opschieten. Kan je niet vragen aan je moeder of je je vader niet wat meer mag zien? Want 2 dagen in de maand is wel heel weinig. Misschien kan je dan zelfs wel met je vader het erover hebben. 

In ieder geval, ik hoop dat het snel wat beter wordt, maar in de tussentijd kan je hier natuurlijk altijd terecht!

Hier is een virtual hug 🤗

Hoi

Misschien kan je een keer na de les in het lokaal blijven? Of een keer in de pauze of na school naar haar toe gaan. Als je uitlegd dat je naar een professional gaat maar dat dat nog even duurt voor je daar terecht kan zal ze het vast begrijpen.

https://welkeleeftijd.nl/woning-mogen-huren/

In het eerste stukje staat dat er geen minimumleeftijd is😃

Is het officieel geregeld hoe vaak je bij je vader en je moeder bent? Misschien kan je aan je vader vragen of hij het goed vind dat je vaker naar hem toe wilt en of hij dat wil regelen, als je dat wilt.

Liefs Lexy❤

Hoi

Misschien kan je een keer na de les in het lokaal blijven? 

Hoe blijf ik in het lokaal? Is het niet raar als ik random blijf zitten na de les?

Of een keer in de pauze of na school naar haar toe gaan. Als je uitlegd dat je naar een professional gaat maar dat dat nog even duurt voor je daar terecht kan zal ze het vast begrijpen.

Kijk ik heb na dat gesprek voor de zomervakantie wel met haar gesproken, maar ik heb eigenlijk niets meer over dat gesprek gezegd. Zelf heeft ze er ook nik over gezegd ofso dus ik dacht dat ze het vergeten was, maar toen ik had geappt dat ik haar advies heb opgevolgd (van die psycholoog)  bleek dat ze het toch nog wist. Dus is het niet raar als ik opeens erover begin en hoe kan ik het beste erover beginnen?

https://welkeleeftijd.nl/woning-mogen-huren/

In het eerste stukje staat dat er geen minimumleeftijd is😃

Oehh nicee, ik wist nieteens dat dat mocht. Alleen mag ik niet uit huis voor mijn zestiende. De vraag is of ik überhaupt op mijn achtiende wel mag vertrekken. 

Is het officieel geregeld hoe vaak je bij je vader en je moeder bent? Misschien kan je aan je vader vragen of hij het goed vind dat je vaker naar hem toe wilt en of hij dat wil regelen, als je dat wilt.

Het is officieel geregeld hoe vaak ik bij mijn vader ben en mijn moeder wilt ook niet dat ik vaker ga. Ik denk dat ik eerder gezegd ook niet echt vaker wil gaan. Ik zie hem niet eens echt als mijn vader maar meer gewoon iemand waar ik 2 dagen in de maand op bezoek ga. Het is wel altijd gezellig hoor.

Liefs Lexy❤️

Dankje dat je de moeite neemt om te reageren💖

 

Hoi, het is goed om te horen dat je wel beter met je vader kan opschieten. Kan je niet vragen aan je moeder of je je vader niet wat meer mag zien? Want 2 dagen in de maand is wel heel weinig. Misschien kan je dan zelfs wel met je vader het erover hebben. 

Nee van mijn moeder mag ik niet vaker naar mijn vader en eigenlijk wil ik ook niet vaker naar hem. 2 dagen in de maand vind ik prima. Ben ten slotte ook niet anders gewend.

In ieder geval, ik hoop dat het snel wat beter wordt, maar in de tussentijd kan je hier natuurlijk altijd terecht!

De afgelopen dagen gaat het steeds slechter. Ik heb elke dag weer meerdere ruzie's met mijn moeder.

Hier is een virtual hug 🤗

Awhh lieff☺️

 

Hoi,

Ik denk niet dat het raar is om in het lokaal te blijven na de les. Bij ons op school wordt dat wel vaker gedaan om nog even wat te zeggen tegen de docent.

Ik denk dat ze graag weer naar je zou luisteren aangezien ze je de vorige keer ook heeft geholpen. Ik weet zeker dat ze het niet raar zal vinden. Je kan het gewoon een keer proberen als het goed voelt. Ga af op je intuitie, en als het er heel raar uitkomt geeft dat niks, dan heb je het in elk geval gezegd.

Je kan ook aan het begin zeggen dat je niet zo goed weet hoe je het moet zeggen, en dat he bang bent dat ze het raar vind, dan zal ze je ook beter begrijpen.

Mag je voor je 16e het huis niet uit van je moeder of van iemand anders?

Als je niet vaker naar je vader wilt is dat goed.

Fijn dat het wel gezellig is bij hem.

Liefs Lexy😘❤

Hoi,

Ik denk niet dat het raar is om in het lokaal te blijven na de les. Bij ons op school wordt dat wel vaker gedaan om nog even wat te zeggen tegen de docent.

Ja bij ons soms ook wel, maar ik heb daarna ook gewoon les en er staat meestal gelijk een nieuwe klas voor de deur. Dus er is niet echt een mogelijkheid om iets te zeggen.

Ik denk dat ze graag weer naar je zou luisteren aangezien ze je de vorige keer ook heeft geholpen. Ik weet zeker dat ze het niet raar zal vinden. Je kan het gewoon een keer proberen als het goed voelt. Ga af op je intuitie, en als het er heel raar uitkomt geeft dat niks, dan heb je het in elk geval gezegd.

Je kan ook aan het begin zeggen dat je niet zo goed weet hoe je het moet zeggen, en dat he bang bent dat ze het raar vind, dan zal ze je ook beter begrijpen.

Het is ook een beetje raar, omdat ik in de les een van de vrolijkste ben. Dus dan is het raar als het blijkt dat het een leugen is.

Mag je voor je 16e het huis niet uit van je moeder of van iemand anders?

Ik mag niet uit huis van mijn moeder. Grrr

Als je niet vaker naar je vader wilt is dat goed.

Fijn dat het wel gezellig is bij hem.

Liefs Lexy😘❤

🤗🤗

 

Jammer dat ik er niet veel aan toe te voegen heb, ik zou je graag willen helpen, maar het meeste is al gezegd..dusja

Jammer dat ik er niet veel aan toe te voegen heb, ik zou je graag willen helpen, maar het meeste is al gezegd..dusja

maakt niet uit haha xx

Reageer