Ik sta op het punt om op te geven

  • 10 May 2021
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi

Een tijdje geleden had ik al een topic gemaakt dat ik het niet meer volhou. Nog een aantal maanden verder doorgegaan, maar ik kan nu echt niet meer.

Het is nu meivakantie, maar ik heb alleen maar stress en druk van school. Ik moet nog zó veel doen en afronden en nog denken aan de laatste toetsweek.

Ik zit nu in 5vwo. Sta het hele jaar al goed op overgaan. Maar ik kan echt niet meer. Echt niet. Ik voel me zo moe en energieloos. En ja dan kan je denken, ach nog 5 weekjes. Maar ik kan het echt niet. Ik ben zo lang doorgegaan (eigenlijk veels te lang) en nu stort ik helemaal in. Ik weet niet meer wat ik moet doen maar ik krijg mijn projecten gewoon niet meer afgerond. En de laatste toetsen.. Ik trek het echt niet meer.  Ik ben bang dat als ik nu nog doorga, dat ik het echt op ga geven straks en mezelf iets aandoe.

Ik wil alleen ook echt niet blijven zitten. Ik móet het afronden in mijn hoofd, maar fysiek kan ik gewoon niet eraan gaan. Ik kan me niet concentreren, ben moe en denk alleen maar aan dood. Ik wou dat ik nooit geboren was. Soms zit ik zo heftig in mijn gevoel dat ik mijn nagels zo diep in mijn huid duw, dat het helemaal open gaat. Ik heb zo veel kleine wondjes op mijn arm, omdat ik mezelf open kras. Ik weet geen raad meer, ik weet het echt niet.

Ik weet echt niet wat ik moet doen want alles in mijn lichaam geeft aan dat ik moet stoppen. Ik heb mezelf veel te veel op het randje geduwd. Maar ik wil ook echt niet blijven zitten. Ik heb het hele jaar op overgaan gestaan met 6,7,8 en geen onvoldoendes. En dan ga ik nu de laatste maandjes niet over omdat ik niet meer kan. Omdat ik het laatste deel verpest. 

Ik ben zo radeloos en hopeloos. Als ik het laatste deel niet afrond, moet ik dan echt het hele jaar opnieuw doen, of is er nog kans dat ik misschien een bespreekgeval wordt omdat ik de rest van het jaar goed heb gedaan...?

Mijn lichaam en hoofd laten me in de steek. Ik ben zo in paniek, maar futloos tegelijkertijd. Ik word helemaal gek en weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. Ik sta op het punt gewoon een einde te maken aan alles.

 

Kan iemand alsjeblieft helpen...


7 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Julia432,

Niet fijn dat je zo veel druk ervaart door school. Het lijkt mij het beste om even wat minder te moeten doen en wat rustgevends te doen. Want zoals je al zei, zo kan je echt niet verder. Het lijkt me dat als je het aan je mentor of vertrouwenspersoon verteld dat zij op een oplossing kunnen komen.

Je moet rustiger aandoen, want hoe je je nu voelt klinkt niet goed.

Groetjes iemand.

Badge

onnodige quote verwijderd

 

Hey Julia432 

wat een mooie naam trouwens:) 

Ik zie dat je veel druk ervaart van school zelf herken ik dit probleem ook ik zit zelf nu op vwo2 en moet je je voorstellen hoe moeilijk het zal zijn in vwo5. In mij klas is een persoon die heeft 13 onvoldoendes door haar problemen en stress maar ze gaat gwn over. misschien kan je met je mentor praten en zeggen dat je hoge werkdruk hebt en door de stress je hoofd er niet meer bij kan houden. ik zie dat je een goede leerling bent dus ik denkt dat ze jou wel kan begrijpen. misschien geeft ze je dan wel uitzonderingen bij je projecten. Je kan motivatie ophalen voor de toetsweek om misschien en je kamer even p te vleuren een kaarsje aan te zetten wanneer je studeert. Ook helpen motivatie en tip video’s op youtube. Terwijl je studeerts kan je je zelf in timelapse filmen zodat je ziet dat je lekkr bezig bent. geen idee probeer het gwn als je misschien leertips van een ander perspectief wilt kan je het altijd vragen 🙂 succes meid je kan dit ik geloof in je! 

je krijgt later een hele mooie baan waarbij je dankbaar gaat zijn naar jezelf van het verleden geloof me!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Julia432 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je hiervoor steun zoekt op het forum.

Je bent ook heel welkom om De Kindertelefoon te bellen,elke dag van 11:00 tot 21.00 uur (0800-0432), of met ons  te komen chatten als je anoniem je verhaal wilt delen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Het ding is dat ik nog een paar PTA’s moet maken. Die kunnen niet gemist worden, maar ik kan het niet. Ik kan me sowieso niet meer 2 uur concentreren, ik heb te veel stress en zit alleen maar met zelfmoord in mijn hoofd. Maar ik accepteer het gewoon niet om te blijven zitten, omdat ik niet dit hele jaar voor niks heb gedaan. 

Ik ben gewoon zo radeloos. . 

 

Reputatie 6
Badge +3

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen of als je erover wil bellen/chatten kan je altijd 113 bellen of chatten. Zij helpen je dan.

Praat erover met je mentor! Als je zo de toetsen gaat maken is het ook niet eerlijk. Dan wordt jou niveau niet getest. Daar gaat een toets uiteindelijk om. Er is altijd een uitweg!

Groetjes iemand.

Ik heb een tijd geleden het er al met mijn mentor over gehad. Nja toen was het nog niet zó erg, maar toen had ik al zoiets van ik weet niet of ik het vol ga houden. Het enige wat mijn mentor zei is het is niet erg als je blijft zitten, dat moet je dan maar gewoon accepteren. 

Hij is verder wel begripvol.. Ik weet niet als ik dit vertel of hij dat dan nog steeds zegt. Maar ik heb het idee alsof ik hem er misschien mee lastigval. Ik heb wel zijn nummer. Maar kan hem denk ik niet nu appen, straks is hij op vakantie.

En ik ben bang dat hij misschien het niet begrijpt..

Reputatie 6
Badge +3

Natuurlijk begrijpen hij je wel. Als je zegt dat het je gewoon niet lukt om te leren of huiswerk te maken gelooft hij je echt wel. Hij heeft als taak je te helpen als het je niet lukt, en dat is nu.

Groetjes iemand.

Reageer