Vraag

ik snijd mezelf

  • 2 April 2024
  • 6 reacties
  • 72 Bekeken

Haii ik ben 13 en ik snijd mezelf maar weet nie hoe ik het mn ouders moet vertellen omdat er wat problemen zijn daarmee in de familie en ik heb gewoon geen idee wat ik moet doen.... help aub


6 reacties

Reputatie 1
Badge

Hey, wat ontzettend vervelend dat je niet weet hoe je dit met je ouders kunt delen.

Misschien helpt het om met een vertrouwenspersoon op school te praten, je zou dan met ze een plan van aanpak kunnen bedenken of je zou de school een mailtje kunnen laten sturen naar je ouders zodat je het zelf niet hoeft te vertellen als je dat spannend vindt. 

Als je het spannend vind om ze aan te spreken zou je ook je gevoelens op papier kunnen zetten en ze een brief kunnen geven. 

Het is al heel knap dat je hier je verhaal deelt, dat laat zien dat je hulp probeert te zoeken.

Hou je sterk, het komt goed <3

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Idk_ik_wil_gwn_hulp!

Lastige situatie.. Goed van je dat je hier om advies vraagt! Het lijkt me idd wel goed dat je het aan iemand gaat vertellen want dat kan helpen. Misschien kan je als je niet me je ouders durft te praten een keer met je mentor of met een vertrouwenspersoon op school gaan praten? Die kunnen je vast ook goed verder helpen en kunnen je dan ook helpen om je ouders te vertellen hoe het met je gaat. Je kan ook altijd een keer met iemand van de KT bellen of chatten voor hulp en advies hoe dat moet kan je als het goed is bovenaan het forum zien.

En misschien heb je nog wat aan dit topic hieronder waar veel alternatieven staan tegen zelfbeschadiging.

Sterkte en liefs van mij <3

Reputatie 4
Badge

Hey

Ik ben ook jouw leeftijd en heb daar ook problemen mee ik moest het jammer genoeg zeggen anders zouw de mvr dat zeggen tegen men mama ma ik was daar nog ni klaar voor…

 

Ben wel blij dat jij de keuze hebt ik heb het laten zien door een losse trui aan te doen zo heb ik zelf niets op het begin moeten gezegd dit kan mss voor jouw helpen maar ik weet niet waar je het doet weet ook dat je je er niet voor moet schamen hoop dat je er iets aan hebt❤️

Reputatie 7
Badge +11

Heel vervelend! 

Die anderen hebben al goede tips gegeven!

Bij mij heeft het geholpen om vlinders op mijn arm te tekenen. Als ik dan wilde snijden, kon dat niet, omdat ik dan de vlinders zou vermoorden. Ook kan je bijvoorbeeld in plaats van snijden gaan doodelen, of een heel langer slinger van krulletjes tekenen. 

Dit heeft mij allemaal geholpen.

Ook kan je met misschien een heel vertrouwde vriend/vriendin praten, een vertrouwenspersoon kan ook natuurlijk.

Ik wens je enorm veel sterkte!

Liefs,

           M.

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Idk_ik_wil_gwn_hulp 

 

(Ik heb dit al eerder genoemd is n een andere topic)

 

Als je aan sh doet is dat zeker niet slim want dan krijg je littekens.

Die littekens graag je er niet af.

Dus doe dit aub niet.

 

Ik kan niet uit m'n bureaustoel dit tegenhouden,

Maar mijn tip is om net als wat @ItsJustMe zegt dat topic te lezen.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

Reputatie 4
Badge

Hey 

Het helpt me de vlinders te tekenen maar heb ook last van zm gedachten daarom teken ik geen vlinders meer of toch voorlopig niet meer 

 

Ben er ook bewust van wat ze achter laten maar als het wilt zeggen dat het me helpt winnen heb ik dat er voor over het is mijn gevecht mijn verhaal en ik hoor me er niet voor te schamen wat héél moeilijk is maar we horen ons er echt niet voor te schamen 

 

Liefs lol55

Reageer