Skip to main content

Ik heb  heel moeilijke jaren achter de rug mijn moeder is overleden ik woon nu in een pleeggezin maar heb veel ruzie met m'n stiefzus en pleegouders en heb veel stress daardoor snij ik bijna iedere dag in mijn arm  ik zet iedere dag een masker op mijn gezicht (niet letterlijk) ik lach maar ben verdrietig en zou graag iemand op school met iemand praten over dat maar telkens wanneer het kan durf ik niet wat kan ik hier aan doen pls iemand tips?

Heyy @Anoniempje 123,

Wat lastig.. Goed dat je wel wilt praten over hoe het met je gaat dat is al een stap in de goede richting! Lukt het je misschien wel om iemand van school een berichtje of brief te sturen waarin je verteld hoe het met je gaat? Dat kan ook opluchten en misschien vind je fijner om het op die manier te doen. Weet je al naar wie je wilt gaat om te praten op school?

Je kan ook altijd een keer met de kindertelefoon bellen of chatten voor advies dat is misschien ook wel fijn voor je want de mensen bij de KT hebben denk ik ook wel goede tips voor je!

En tegen het snijden kan je ook dit topic hieronder eens doorlezen misschien heb je daar ook wat aan!

Sterkte en liefs van ItsJustMe <3

Heyy,

Ik snap dat het moeilijk is om erover te beginnen praten, maar je hebt het nodig dus het is belangrijk dat het lukt want praten helpt veel. Ik zou proberen praten met een vriendelijke leerkracht waarvan je denkt dat die het wel gaat begrijpen. Je kan na de les proberen te praten met je leerkracht of je kan mss laten merken dat het niet zo goed gaat... dan vraagt ze msz hoe het gaat en dan is het wel belangrijk dat je het echt probeert uitgesproken te krijgen.

Veel succes!

Reageer