Vraag

ik snij mezelf

  • 1 June 2021
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Badge

oke ik weet gwn niet meer te zeggen… ik snij mezelf.. gwn omdat ik geen vriendinnen of iets heb ze haten me allemaal.. ja  kweet hettt hoor this gwn mn  eigen schuld. ik snij mezelf met een schaar op mn benen mn ouders weten er niks van want ik heb die schaar op mn kamer en ik doe het als ik moet slapen.. ik ben bang dat iemand het ziet dat ik bloed strepen op mn benen heb gelukkig maarr..  but niemand boeit het wat als ik allemaal bloed strepen hebttt  kan iemand me snappen of helpen ofz,…. 

en het stomme is dat mn moeder ook nog eens borstkanker heeft!! ik HAAT kanker


4 reacties

Heyy

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt zeg!

 

Ik wil je vertellen dat echt niet alles jouw schuld is en er echt mensen zijn die om jouw geven! Ook al voelt dat nu misschien niet zo.. 

 

Als je het prettig vind kan je iedere dag tussen 11 en 21 uur bellen / chatten met de kindertelefoon. Dat is anoniem en misschien helpt dat je een beetje.

 

Denk je dat hier met iemand over durft te praten? Je kan bijvoorbeeld met je ouders praten, met je mentor, huisarts of een vriend/vriendin. Praten is lastig en een grote stap, maar het lucht echt op. Als je niet durft te praten kan je ook een brief schrijven waar je op vertelt hoe je je voelt en die aan iemand geven die jij vertrouwd dat is misschien iets makkelijker. De mensen in jouw omgeving geven echt om jou en jij doet er echt toe! Dan kunnen ze je ook helpen en steun bieden.

 

Ik snap heel erg goed hoe je je voelt.. Ik ben zelf depressief en snij mezelf ook. Wat je misschien helpt is een alternatief vinden om het snijden (langzaam) te stoppen. Hieronder staat een topic waar heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging staan. Misschien heb je daar iets..

 

Verder helpt het misschien ook om leuke dingetjes te blijven doen. Je kan bijvoorbeeld een leuk rondje lopen door de natuur en je hoofd even leggen, lekker muziek luisteren of een hobby uitvoeren die jij leuk vind! Alle kleine, positieve dingetjes helpen!


Misschien helpt het je ook om je gedachtes op te schrijven op papier. Mij helpt dat heel erg. Schrijf als het ware je gedachtes in je hoofd uit op papier zodat het uit je hoofd verdwijnt..

 

Het werkt natuurlijk ook niet mee dat je moeder de diagnose Borstkanker heeft gekregen.. Ik wil je daarin veel medeleven en sterkte wensen❤️


Ik geloof in je!

Groetjes van mij!

Badge

Hoi! Ik begrijp je, ik heb er helaas ook last van... 

Reputatie 7
Badge +7

hey! 

wat ontzettend naar dat je hiermee struggled! ik heb hier zelf ook veel moeite mee gehad (ongeveer 2 jaar). ik snap dat het heel moeilijk kan zijn, maar ik raad je echt aan te proberen te stoppen.  

hier een paar tips voor als je wil stoppen; 

doe een haar elastiekje om je pols, trek deze naar achter en laat het tegen je arm knallen (je zou eventueel rode verf oid kunnen toevoegen).  dit doet redelijk zeer maar laat geen permanente schade achter. of je zou met een pen kunnen tekenen op je been als je de neiging voelt om te snijden. 

wat voor mij heel erg hielp is de app “I am sober” (ik weet niet hoe jouw situatie is qua of je ouders je telefoon controleren ofz) maar die app houd zegmaar bij hoelang je al gestopt bent, ook kun je noteren hoe je dag ging\is en je kunt beloftes aan jezelf maken, zoals ‘vandaag beloof ik mezelf niet te snijden’. 

ik hoop dat je hier iets mee kunt, als je meer tips wilt laat het me weten! 

groetjes, Amie

en @1Kaas1 misschien heb jij ook iets aan deze tips! 

 

Badge

Heyy

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt zeg!

 

Ik wil je vertellen dat echt niet alles jouw schuld is en er echt mensen zijn die om jouw geven! Ook al voelt dat nu misschien niet zo.. 

 

Als je het prettig vind kan je iedere dag tussen 11 en 21 uur bellen / chatten met de kindertelefoon. Dat is anoniem en misschien helpt dat je een beetje.

 

Denk je dat hier met iemand over durft te praten? Je kan bijvoorbeeld met je ouders praten, met je mentor, huisarts of een vriend/vriendin. Praten is lastig en een grote stap, maar het lucht echt op. Als je niet durft te praten kan je ook een brief schrijven waar je op vertelt hoe je je voelt en die aan iemand geven die jij vertrouwd dat is misschien iets makkelijker. De mensen in jouw omgeving geven echt om jou en jij doet er echt toe! Dan kunnen ze je ook helpen en steun bieden.

 

Ik snap heel erg goed hoe je je voelt.. Ik ben zelf depressief en snij mezelf ook. Wat je misschien helpt is een alternatief vinden om het snijden (langzaam) te stoppen. Hieronder staat een topic waar heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging staan. Misschien heb je daar iets..

 

Verder helpt het misschien ook om leuke dingetjes te blijven doen. Je kan bijvoorbeeld een leuk rondje lopen door de natuur en je hoofd even leggen, lekker muziek luisteren of een hobby uitvoeren die jij leuk vind! Alle kleine, positieve dingetjes helpen!


Misschien helpt het je ook om je gedachtes op te schrijven op papier. Mij helpt dat heel erg. Schrijf als het ware je gedachtes in je hoofd uit op papier zodat het uit je hoofd verdwijnt..

 

Het werkt natuurlijk ook niet mee dat je moeder de diagnose Borstkanker heeft gekregen.. Ik wil je daarin veel medeleven en sterkte wensen❤️


Ik geloof in je!

Groetjes van mij!

super erg bedankt! ook voor de tips! ik ga hier zeker wat mee doen! 

echt heel erg bedankt

 

Reageer