Skip to main content

Ik snap mijn emoties niet

• April 28, 2025
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Kipfillet
Forum|alt.badge.img+2

Hoi,

ik (meisje 14) snap mijn emoties niet. Mijn kat was laatst overleden en ik voelde me niet eens een beetje verdrietig, terwijl mijn zussen dat wel waren.

Maar vandaag hoorde ik dat een jongen was overleden, hij is de zoon van vrienden van mijn ouders. Ik ken hem al sinds mijn geboorte en hij was goed bevriend met 1 van mijn zussen, ik zie zijn nicht en neef vaak en zijn broertje en zusje ook wel eens.

toen ik het hoorde schrok ik en ik vond het vreselijk voor zijn familie… maar ik voelde me niet echt verdrietig. Mijn hele gezin is erg van slag maar ik… ik realiseer het mij misschien nog niet?

Normaal huil ik dus best snel, toen de vakantie was begonnen moest ik best hard huilen omdat ik een (niet zo hele goede) vriendin dan twee weken niet ging zien.

hebben andere mensen dit ook? Ben ik een slecht persoon? Waarom ben ik zo?

Xx

5 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi lieve ​@Kipfillet 

Je bent absoluut geen slecht persoon. Iedereen gaat anders om met de dood van mensen en dieren. Het is oké dat jij je zo voelt.

Gecondoleerd, veel liefs

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 29, 2025

Hey, iedereen verwerkt dingen op een eigen manier. Misschien moet je ineens wel huilen als je een bepaald nummer hoort ofzo en gaat je verdriet daarlangs zeg maar. Je bent zeker geen slecht persoon hoor! Het is jouw manier en ik denk dat je gevoel wel naar buiten komt maar dan op jouw eigen manier en moment. 

Liefs Tover xxx

Definitely.maybe
Forum|alt.badge.img

Hai!
Ten eerste, net zoals ​@nieuwschierig_aapje & ​@Tover01 ook al zeiden,  ben je echt geen slecht persoon! Het is niet gek dat je niet meteen verdrietig bent. Iedereen reageert anders op nieuws zoals dit. Misschien realiseer je het je inderdaad later pas, of voel je het op een andere manier. Je hoeft je niet slecht te voelen over hoe je reageert, want uiteindelijk kan je daar niet eens zoveel aan veranderen. XXX Z

Kipfillet
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 10, 2025

Hoi allemaal besankt boor de lieve berichtjes! Ik voel me een stuk beter, ik realiseer me dingen inderdaad pas laat, vandaag werd ik ineens heel verdrietig over de jongen die overleden was. Ik voel me wel goed dat ik nu weet dat dit normaal is. Bedankt voor het lezen/reageren!!

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 11, 2025

Misschien heb je gewoon wat tijd nodig om de gebeurtenissen op je te laten doordringen. Je zegt dat je in principe wel een emotioneel persoon bent, dus daar ligt het niet aan. Misschien accepteren dat je emoties soms wat later komen dan je cognitieve hersenen het hebben verwerkt, dat kan. Verder weet ik het ook niet. Maar dat je snel huilt vind ik eigenlijk juist een goed teken. Dat zou impliceren dat je beste gezonde emoties hebt en verdriet ervaart als er iets vervelends is. Dus ik zou je niet teveel zorgen maken, het zou pas zorgelijk zijn als er erge dingen gebeuren en je daar eigenlijk sowieso niets bij voelt, gedurende langere tijd, dan zou je mogelijk psychopaat kunnen zijn; dus ongevoelig voor het leed van anderen. Dat is geen mooie karaktereigenschap vind ik zelf. Nu lijkt het meer dat je emoties wat tijd nodig hebben om te settlen, ofzoiets? Ik ben ook geen psycholoog natuurlijk…

Liefs, xxVera 💋