Skip to main content
Vraag

Ik snap mezelf niet meer

• March 25, 2026
  • 3 reacties
  • 36 Bekeken

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1

Hoi allemaal,

Ik snap mezelf niet meer. Ik ben namelijk blij, ontevreden, verdrietig, teleurgesteld, moe tegelijk ofzo. Het ene moment voel ik me de beste man op aarde, het andere de kutste op aarde. Ik weet dit komt omdat ik net de pubertijd in ga. Maar kan iemand me aub vertellen waar ik precies door ga en me tips geven. Want als ik zo moet leven dan weet ik niet hoe lang ik blijf leven. 

3 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 25, 2026

Hi ​@35 Bomen,

Wat vervelend zeg😞 Het zal idd de puberteit zijn😑 Ik heb niet zoveel tips ben ik bang... Mss aan leuke dingen proberen te denken als je je zo kut voelt🙂  Of iets leuks doen, kan ook. Muziek luisteren, een serie kijken, je lekkerste snack aller tijden eten😋 Wat je maar wilt. 

Er gieren nou eenmaal veel hormonen door ons lijf:/ 

Liefs ♥︎

Yasmientje
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • March 25, 2026

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Yaamin, (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img

Hee, wat vervelend. Ik zou vooral niet luisteren naar mensen die zeggen “denk gewoon aan wat leuks”, want je bent nu gewoon helemaal in de war. Je moet hier gewoon echt hulp voor zoeken als je daar klaar voor bent. Ik ben natuurlijk geen psychiater, maar grote stemmings wisselingen komen helaas niet alleen voor door de puberteit. Daarom raad ik je aan om dit met je ouders te bespreken en met een psychiater te praten. Voor de rest zou ik vooral goed blijven eten, drinken, en bewegen. Dat gaat soms heel moeilijk zijn maar het is super belangrijk om dat blijven te doen! Voor de rest zijn er hulplijnen. Wees niet bang om hulp te vragen aan mensen. Je staat hier niet alleen voor.Â