Vraag

ik slaap heel raar

  • 18 February 2020
  • 6 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy,

de laatste tijd slaap ik heel raar. Ik word vaak wakker in de nacht en ik heb ook echt hele rare dromen. Ik heb ook heel erg moeite met in slaap vallen, ik ben bang waardoor ik ook mijn ogen niet open wil houden, maar ook niet dicht wil doen.
ik zit niet op mijn telefoon voor het slapen gaan. Weet iemand wat ik er aan kan doen?


6 reacties

Hoi

 

Het lijkt me allereerst nuttig om je slaapomgeving na te kijken. Je zit voor het slapengaan niet op je telefoon; da’s alvast positief. Slaap je verder in een goed verluchte en niet te warme kamer? Is je kamer een plek die je associeert met rust en ontspanning, of doe je er ook je schoolwerk? Slapen in een ruimte die je enkel gebruikt om te rusten, kan helpen met je slaapkwaliteit. 

 

Is er sinds de verandering in je slaappatroon een verandering doorgevoerd in je leven? Dit kan gaan over schoolstress, en eng boek of serie dat je begonnen bent, een vriendschap die niet zo soepel loopt, enzovoort. Eventueel kan je naast je bed een boekje bijhouden waar je je gedachten in noteert, zodat deze minder in je hoofd blijven rondspoken. 

 

Gr. Kenshin

Heyy,

ik kwam ook vaak lastig een slaap. Hierbij een tip. Maak een playlist met allemaal liedjes waarvan je rustig word. Zet die op en zet je timer op 20-30 min met als alarm: ‘stop afspelen’.  Ik weet niet of dat bij elke telefoon kan, maar bij Iphone wel. 

Reputatie 2
Badge +1

Heeyy

Ik zie dat er al goede tips zijn gegeven😜. Weten je ouders hier al vanaf? Als de tips niet helpen kan je misschien met een huisarts praten, misschien kan je wel slaappilletjes krijgen ofzo. Heb ik een tijd geleden ook gehad en heeft heel goed geholpen. Ik gebruik het nu alleen nog als ik ga logeren, voor de rest slaap ik nu weer een stuk beter

Greetzzz Daniëlle 

thanks y’all
het heeft geholpen!

Hey ik heb dat ook de laatste tijd

ik weet niet of je nog naar buiten bent gegaan maar sinds dat ik weet naar buiten ben gegaan val ik sneller in slaap en droom ik minder. Ik denk dat dat komt omdat je binnen elke dag hetzelfde doet en ziet om je heen

 

xoxo

Reputatie 3
Badge +4

Hey ik slaap ook echt heel slecht, het is dan nu ook tien over elf terwijl ik dit schrijf. 
De laatste week val ik pas na twaalven in slaap en word snachts vaak wakker, zelf lees ik gwn extra lang luister muziek en als ik moet word ga ik slapen 

bang was ik vroeger ook maar uiteindelijk werd het minder en nou heb ik er bijna nooit meer last van maar ik durf me bij me vader nooit (tenzij ik heel moe ben) met me rug naar m’n kamer te draaien, ik ben altijd bang dat er dan iemand achter me staat 

ik zou gwn zorgen dat je iets te doen hebt tot je in slaap valt ofz, bij mij helpt het in elk geval, zelf heb ik geen oplossing om beter te slapen 

ik hoop de je hier wat aan hebt gr. Alexa 🤞❤️🍀

Reageer