Skip to main content
Vraag

ik schaam dat ik zo ben (VENT)

• September 3, 2026
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

ik schaam me dat ik zo ben, ik schaam ervoor dat ik mezelf snij, ik schaam evroor dat ik niet hard ben, ik schaam ervoor dat ik zo complex ben, ik schaam ervoor dat ik niet voor mijnzelf opsta, ik schaam ervoor dat ik liefdevol ben, ik schaam me voor dat ik zoveel aan anderen denk, ik schaam ervoor dat ik dingen niet op een andere manier heb gedaan, ik schaam ervoor dat ik zo vergeetvol ben, ik schaam evoor dat ik te vaak huil over domme dingen, ik schaam ervoor dat ik zo fucked up ben, ik schaam me voor suicidal te zijn, ik schaam ervoor dat ik mensen haat, ik schaam ervoor dat ik een masker aan heb, ik schaam ervoor dat ik bijna geen determinatie heb, ik schaam ervoor dat ik aandacht will terwijl ik dat heb, ik schaam me voordat ik gevoelig ben, ik schaam me voor dat ik iedereen verlies, ik schaam ervoor da ik zo lelijk ben, ik schaam ervoor dat ik mijn hart volg, ik schaam ervoor om zoveel zorgen te maken, ik haat mijnzelf zo erg dat ik aleen alles vergeet door aflijdingen 

2 reacties

Maya_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • September 4, 2026

Hoi ​@Sianna Wat vervelend voor je dat je je zo schaamt. Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Maya (De Kindertelefoon) 

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 6, 2026

Oh mijn lieverd, er is helemaal niks met jou! Jij bent mooi en goed genoeg. Het spijt me heel erg dat je selfharmt en je suicidal bent, niemand verdient dit ook niet jij. Ik ben hier voor jou, wil je me vertellen waarom je je zo voelt? Dan begrijp ik je beter. Xxxxxx Marco

onnodige quote verwijderd KT