Vraag

Ik raak heel snel geïrriteerd

  • 10 July 2020
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Heyy iedereen!
 

Ik ben nu een week bij mijn opa en oma! Ik hou heel erg van ze en ze zijn echt mijn uitlaatklep in deze periode. Ik zit natuurlijk de hele dag bij mijn ouders en ja er onstaan nu en dan wel eens wat ruzies.. Ik merk dat ik nu ook al aan mijn oma heel snel geiriteerd raak of boos wordt om kleine dingen en dat wil ik helemaal niet.. Ik voel me soms echt super goed maar soms heb ik echt dagen dat me hopeloos voel en een oma die zich dan overal mee bemoeit (letterlijk elk vlekje om shirt ziet etc.) helpt dat niet echt.. Ze bedoelt het allemaal zo lief maar toch wordt ik boos en ik wil dit helemaal niet.. Ik schaamde me eerst nooit voor me oma ze was gewoon heel vrolijk maar gister ging ik met haar naar de winkel om wat nieuwe schoenen te kopen en begon ze te zingen ik zei meteen oma niet doen.. Terwel ze dit gewoon doet omdat ze vrolijk is.. Op het moment zelf realiseer ik me gewoon niet dat ik boos klink en dat is ook niet mijn bedoeling.. Ik ga morgen weer naar huis trouwens (mijn oma is trouwens 66). Ik ben 13 sinds feb. 

Weet iemand waar door dit komt en hoe ik aan mezelf kan werken zodat dit de volgende keer niet weer gebeurt en ik misschien wat rustiger kan reageren en dingen aan kan geven. Komt dit door mijn hormonen en de puberteit of komt het gewoon doordat ik zo lang thuis zit en al 3 weken geen schoolwerk meer heb… Heeft iemand tips

 

Groetjes Alvast bedankt! 


3 reacties

Heyy

Het kan natuurlijk beide redenen die je aangeeft zijn. Iedereen heeft dat soort dagen.

Probeer gwn soms je woorden in te slikken. Denk ze, maar zeg ze niet luidop. Doe ik ook soms. 

Groetjs

Hey,

Zoals jij en Kaas123 al zeiden kan het aan beide redenen liggen.

Zoals Kaas123 al zei,  iedereen heeft van dit soort dagen waarbij je snel geïrriteerd raakt, dat is denk ik volkomen normaal, ik zou zoals Kaas123 al deed voorstellen,  gewoon denken en niet zeggen. En anders denk je er eerst over na als je iets wilt zeggen en dan kun je het even afwegen.

Even voor de duidelijkheid,  iedereen heeft wel is zo'n dag, daar hoef je echt niet voor te schamen,  ik heb het ook wel is dat als ik bijvoorbeeld met een klant aan het praten ben en ik dan die dag sneller geïrriteerd raak,en dan helpt het ook niet dat ik word uitgescholden en dingen in mijn schoenen geschoven worden waar ik helemaal niks mee te maken had, maar ja ,die dagen heb je ook wel is, ik denk dan maar , het is een klant dit is puur zakelijk en hij kent het verhaal er niet achter dus ik hou mijn mond maar.  En ga gewoon weer verder.

Maar iedereen heeft zo'n dag dus maak je geen zorgen. Gewoon eerst even nadenken voor je iets zegt en slik anders je woorden in.

 

Groetjes Gebruiker c 

Hi Musiclover,

 

hierboven zijn al goeie tips gegevens door @Kaas123  en @Gebruiker c .

 

Misschien een ander dingetje wat je kunt doen is gewoon tegen je oma, op een rustig moment, waar je dus gewoon controle hebt over wat je zegt, tegen je oma zeggen dat je soms wel eens niet zo aardig reageert en dat je daar dan eigenlijk ook wel spijt van hebt. Dat je het niet zo bedoelt en dat je blij met haar en opa en weetikveelwienogmeer bent. Dat het er soms een beetje onaardig uit floept. Zoiets. Oma en opa zullen het vast wel beter begrijpen als je er iets over vertelt. Iedereen floept er wel eens iets uit en vaak is dat niet bedoeld om onaardig tegen die persoon te zijn, maar soms bouwt de spanning door andere dingen die die dag gebeurd zijn op en is er nog maar een klein dingetje nodig om te ‘ontploffen’ of nou ja een beetje geïrriteerd/geprikkeld te raken.

Geef je oma gewoon ff een lekkere knuffel en dan weet ze wel dat je van haar houdt. Komt vast wel goed.

Als je het stom vindt dat je oma gaat zingen op straat geef haar dan op voor The voice senior en dan hoort ze van de jury wel of ze zo goed kan zingen als ze zelf denkt :relaxed:

Dat laatste moet je niet al te serieus nemen, het is meer grappig bedoeld.

Je kunt het wel als grapje tegen je oma zeggen dat je dat gaat doen. Aan de andere kant gun haar dat pleziertje. Ik vind mensen die net ff een ander paadje kiezen als iedereen wel leuk en interessant en grappig, zolang het mama maar niet is die laat zien aan mijn dansleraar dat ze ook goed kan dansen. Dan denk ik ook wel eens, wat een ‘uitslover’ ben je, doe ff normaal, maar omgekeerd heeft ze net zoveel of meer reden om dat van mij te denken en ze is zo lief om dat te verbergen en mij mijn pleziertje te gunnen….. hahaha. Daarom hou ik superveel van d'r.

Das ongeveer hetzelfde als wat jij met je oma hebt, denk ik. Gun elkaar dingen.

 

Groetjes,

M&M's

Reageer