Vraag

ik probeer te doen alsof er niks met mij aan de hand is met mij

  • 28 October 2022
  • 7 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hi forumleden en kindertelefoon,

misschien heb je mijn vorige topics gelezen misschien niet als je het heb gelezen dan weet je dat het niet goed met mij gaat en dat ik dood wil en als je niet hebt gelezen lees het effe op mijn account als je kan want er is te veel gebeurd maar het belangrijkste is dat het slecht gaat en ik doe thuis en en op school dat het goed weer met gaat en als iemand uit me klas of een docent vraagt of hoe gaat het zeg ik goed ik durf niet meer eerlijk te zijn zelf niet tegen me begeleidster en de school psycholoog die allebei geheimhoudingsplicht hebben ik kan niet meer liegen dat het goed met me gaat als ik dit nog langer doe ga ik niet lang meer leven ik ben serieus in staat om me zelf iets aan te doen het gaat gewoon niet meer het enigste waar ik naar uitkijk is zelfmoord maar te plegen de rest boeit me niet zo veel meer HELP DUS AUB IK BEN ECHT IN STAAT OM ME WAT AAN TE DOEN 


7 reacties

Hey @Gekehenkie ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Veel sterkte, Evie (de Kindertelefoon)

Hoii,

Ik snap hoe ongelofelijk moeilijk het is. Zelf ben ik ook een persoon die nooit iets deelt met anderen. Ook al gebeuren er vervelende dingen sta ik er altijd wel heel positief in (soms te positief). Hoe ik het lees heb jij daar een beetje moeite mee. En dat is echt heel normaal, omdat je niet altijd kan blijven doen alsof alles goed gaat. Hoe vervelend ook. Gaat het namelijk niet altijd goed met een persoon. En uiteindelijk breekt iemand. En daar heb je hulp bij nodig. Je hoeft niet eens alle gevoelens te zeggen/delen, maar het kan ook al helpen om iemand te zeggen dat het niet goed met je gaat. En dat je hulp nodig hebt.

Reputatie 7
Badge +9

@Anoniempje1505 ik wil wel naar een psycholoog maar mijn oma en vader gaan daar nooit toestemming voor geven en omdat ik 13 ben heb ik die toestemming wel nodig 

Reputatie 4
Badge +3

Adem eens diep in door je neus, hou het eventjes vast en adem dan uit via je mond en denk dan aan alles wat jij al hebt bereikt! Hoeveel suïcidale gedachten jij al hebt overwonnen, hoevaak je hulp hebt gevraagd (dat is heel knap, sommige doen dat geeneens!), Denk eens aan hoe vaak je zelfmoord wilde plegen, maar dat je nu nog steeds hier bent. Je bent echt super sterk!!! Ga je dan nu ineens alles opgeven?? Na al die dingen die jij gewoon hebt gedaan en bereikt hebt?? Dat is zonde!! Je bent al zo ver gekomen!!! En je kan nog veel verder komen!!Je bent super krachtig en sterk!! je hebt echt geen idee hoe lief, slim en grappig je bent!! Zeg niet tegen je zelf dat je dom bent, je verdient het niet om dat tegen jezelf te zeggen!! Niet na alles wat je al bereikt hebt en na wat je allemaal al hebt overwonnen!! Jij bent echt zoveeeel waard en je verdient het om te zien hoe mooi het leven kan zijn!!! Er zijn ook echt heeel veel mensen die om je geven en van je houden, ook al merk je dat zelf niet, toch is het zo!!!!!! Blijf alsjeblieft volhouden!!! Ik weet dat je dit kunt!!! Ik ben trots op je!!!!! Je doet het geweldig!!!!

 

Weet je dit nog? Een gedeelte uit mijn reactie uit je vorige topic. 

Doe dit dan nu weer en doe dit ook wanneer je weer op zo'n punt bent dat je denkt dat je niet meer kan.

 

Even een reactie op jouw laatste reactie in dit topic: dat klopt niet helemaal. Je kan zelf naar de huisarts gaan, omdat je boven de 12 bent en de huisarts kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Hij/zij kan je helpen daarmee, want als de huisarts hoort hoe het met je gaat zou hij/zij ook zeker zeggen dat het verstandig en nodig is om naar een psycholoog te gaan en je vader en oma kunnen dat dan niet verbieden!! Dus ga alleen naar de huisarts (of met iemand samen, een vriend/vriendin of jongerenwerker) op die manier kom je bij een psycholoog terecht.

Reputatie 4
Badge +3

Ik denk dat als je alles aan de huisarts vertelt, het ook makkelijker word om het tegen iemand anders te zeggen. De huisarts kan je daar ook wel mee helpen. Je hoeft je er niet voor te schamen dat je het niet aan iemand durft te vertellen!! Dus je kan (en eigenlijk moet het wel) het gerust aan de huisarts vertellen dat je dat niet durft!!

Reputatie 6
Badge +5

Hoi!

Ik heb geen ervaring met jouw gebeurtenissen. Ik heb dus misschien niet het perfecte advies, aangezien mijn inlevingsvermogen me ook wel eens in de steek laat. Toch ga ik even één ding tegen je zeggen.

Soms kan je het gewoon niet alleen. Je kan hier niet alleen uitkomen. Hulp is cruciaal en ik lees dat dat ook wel in je leven aanwezig is. Ga dus alsjeblieft naar iemand toe die je echt vertrouwt. Praat met diegene over hoe je je voelt en dat je liegt tegen iedereen. Als je dit misschien ongemakkelijk vindt, kan je het ook schrijven in een brief. Dan kan je je emoties ook een beetje processen. Ga echt naar iemand toe, anders blijf je erin hangen en wordt het erger. 

 

Je kan het, ik weet het wel!

 

Succes! xxx

Reputatie 7
Badge +9

Thanks

Reageer