Vraag

ik moet zsm uit huis

  • 21 May 2022
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben 16 bijna 17 en ik heb besloten dat ik oprecht niet langer thuis kan blijven. Ik heb hier nooit rust en ik kan mijn ouders niet meer aan. Specifiek mijn moeder is een gevalletje appart, ten eerst heb ik weinig vrijheid maar hier kan ik eerlijk gezegd nog meeleven maar
Het is constant gezeik. Ze is nooit blij, ik word altijd vergeleken met ander, dagelijk uitgescholden voor geen rede, ze maakt me soms zelfs gwn wakker om te vertalen dat ze me haat en dat ik der leven verpest en daarna gaat ze direct door alsof er niks is gebeurd. Ook ben ik dubbel genaaid aangezien zowel mijn moeder als mijn vader (mijn ouders zijn gescheiden en mn pa is er nouwelijks) zwaar homophobisch zijn en een ding dat ik niet ben is hetero. Ze zijn ook nog eens vrij conservatief. Geen seks voor het huwelijk, meisjes en jongens moeten anders behandeld worden, niet laat uit. Als ze wisten dat ik geen maagd meer was zouden ze me nooit meer aankijken. Ik hou het oprecht niet meer uit en ik moet hier weg. Ik heb het erover gehad en ik kan zolang als ik wil bij een vriendin blijven maar ik ga ervan uit dat k niet zomaar mn spullen kan pakken en weg kan gaan dus hoe pak ik dit legaal aan. (Ik wil niet wegrennen ofzo).  Ik heb gekeken naar begeleid wonen maar mn ouders gaan daar nooit toestemming voor geven (ze zijn best wel strict)

Ps mn ouders mishandelen me al sinds ik 13 ben niet fysiek meer maar eerlijkgezegd is het mentale gedeelde een stuk erger


2 reacties

Reputatie 1
Badge

-onnodige quotes verwijderd-

Je kan het beste naar de politie gaan, klinkt misschien een beetje vreemd maar dit is de makkelijkste manier. Anders kan je bijvoorbeeld naar iemand op school, mocht je dat liever doen. 

(Een zus van mijn vriendin had ongeveer hetzelfde probleem...)

Hoi hoi, zo te horen ga je daar best veel dingen heen. Omdat huiselijk geweld altijd lastig is kan het een idee zijn om eerst contact op te nemen met veiligthuis (https://veiligthuis.nl) aangezien zij er erg veel ervaring mee hebben.

Voor vragen zoals het legaal oppakken kan je vaak met een forum niet zo heel erg veel omdat er enorm veel informatie voor nodig is, veiligthuis kan je daarmee denk ik beter ondersteunen. Ook als je gewoon naar informatie zoekt zonder je naam te willen geven kan je ook veiligthuis anoniem bereiken.

Reageer