Skip to main content

hoii, ik heb al een tijdje het gevoel alsof ik weg moet. Niet perse in zelfmoord maar ik moet echt even weg van alles in mijn omgeving. Een ander land met onbekende mensen, ik heb zo de drang om nu op de trein te stappen en  zien waar ik beland. 

Ik zit de laatste tijd echt vast in mijn eigen hoofd en als ik gewoon weg ga kan ik me focussen op wat daadwerkelijk goed voor mezelf is, niet op wat mensen van me verwachten en ik van mezelf verwacht. 

Ik weet niet goed wat ik moet doen, heb t proberen uit te leggen aan mijn ouders maar die begrijpen het ook niet. Ik wil niet meer wachten, ik zat er over na te denken weg te lopen maar dat verdienen mijn ouders ook niet want zij zijn totaal niet het probleem. 

Hey Hallodaar,

Lastige situatie. Echt moeilijk dat je vast dit in je hoofd. Het klinkt alsof je heel veel druk ervaart en dat je daardoor vast zit in je hoofd als je kijkt naar alle verwachtingen van anderen en de verwachtingen van jezelf. 

Waarschijnlijk wil je weg, om aan die druk en verwachtingen te ontvluchten. Je bent denk ik op zoek naar een plaats waar je jezelf kunt zijn. Dat is wat ik er een beetje uithaal uit jouw bericht.

Ik denk niet dat weglopen de oplossing is, al lijkt dit misschien het beste of geeft het je een prettig idee. Het lijkt me lastig als je ouders je niet begrijpen, omdat dat de personen zijn waarmee je dingen kan bespreken. Wat begrijpen ze niet?

Ik denk dat je het meer zou helpen als je het 'probleem' zou aanpakken. Dus de verwachtingen die je van jezelf en van anderen ervaart. Hoe kan het dat je zoveel druk voelt en hoe kan je die druk wat minder maken? Je moet denk ik voor jezelf een rustige en veilige omgeving creëren waar je echt jezelf kan zijn en aan geen verwachtingen hoeft te voldoen.

En om je hoofd wat leger te maken kan het helpen als je bijvoorbeeld opschrijft je gedachten gevoelens en emoties en de dingen waar je tegen aan loopt. Ook helpt het om je emoties of de dingen op een andere manier te uiten door bijvoorbeeld muziek te luisteren, te tekenen, filmpjes kijken, buiten iets doen like wandelen fietsen skeeleren, er met iemand over praten, iets gezelligs doen met vrienden. Ik denk dat je moet proberen om wat meer ruimte en rust voor jezelf in je hoofd te creëren zodat je daar wat minder in vastloopt.

En belangrijk is denk ik dus om naar de bron van je gedachten en verwachtingen te gaan, hoe kom ik eraan en voor wie moet ik aan die dingen voldoen, dat soort dingen. En dat je daar met iemand over gaat praten, een 'gewoon' iemand of misschien wel een hulpverlener die je hierbij kan helpen.

Ik hoop dat je hier iets mee kan, sterkte!

Xx Simply Me


Hi Hallodaar!

Dit klinkt inderdaad een beetje lastig.

Is er iets wat jij echt geweldig vindt om te doen? Iets waardoor je al het andere om je heen even vergeet? Dat kan je dan vaker doen. Dan ontsnap je even.

Om je hoofd wat leger te maken kun je een dagboek bijhouden. Schrijven helpt. Of je kan erover praten met bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon op school.

Ik hoop dat ik geholpen heb!

XOXO 

~BreezyOcean 


heel erg bedankt allebei, dit is echt goed advies! :) 

 

ik ga het opschrijven, misschien herken ik zo ook patronen wanneer dit gevoel toeneemt. 

 

xx


Hey Hallodaar,

Blij dat je wat aan de adviezen hebt.

Ik vind het slim dat je het gaat opschrijven en inderdaad herken je dan misschien wel patronen. Het is dan wel slim om als je het gaat herkennen en dan ook wat mee te doen. Anders heb je er natuurlijk nog niet superveel aan.

Succes ermee en ik hoop dat het je gaat helpen!

Xx Simply Me


Reageer