Skip to main content

Net voor de vakantie had ik een brief gestuurd naar een ex-bestie van mij waarin ik allemaal reden had geschreven waarom ik het contact met haar had verbroken en waarom ik haar overhetalgemeen een verschrikkelijk persoon vind. Het was een enorm persoonlijke brief en ik vertelde haar ook over de tijd dat ik een crush op haar had (dat wist ze al) en voor mij was het vooral afsluiting. Het was een best wel lange brief van ong 3 bladzijdes dus ja. Ze was echt super egoistisch en manipulatief was en elke keer dat ze me liet vallen vergaf ik het haar weer. Ze gaf ook elke keer het excuse was haar anxiety, maar hoewel ik er wel elke keer voor haar was, was ze er nooit voor mij, ook niet toen ik fysiek ziek werd van de hoeveelheid stres die ik had en naar het ziekenhuis moest of toen ze erachter kwam dat mijn moeder een zware burnout heeft en ik het daarmee erg lastig heb.

Maar, toen ik de brief stuurde had ik niet verwacht dat ze het met de school ging delen. Maandag moet ik naar mijn mentor van vorig jaar en met haar gaan praten, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen behoefde aan want mijn mentor vertelde mij al dat zij vooral ging uitleggen waarom ze deed wat ze deed en ook dat het kwam door haar anxiety enz in de hoop dat ik het een beetje van haar perspectief kon gaan zien. Maar dat ik het probleem; de school heeft hier niks mee te maken en ik wil het niet met haar goed maken omdat ik nu eindelijk aan het uitkijken ben voor mezelf in plaats van de hele tijd bezig te zijn met haar. Ook is het tijdens de lunchpauze en ik ga waarschijnlijk moeten huilen en daarna heb ik nog meerdere lessen die ik met haar moet besteden. En door te huilen laat ik zien dat ze nog steeds macht over me heeft en ik vind dit gewoon echt verschrikkelijk. 

Heeft iemand iets vergelijkbaar meegemaakt die misschien tips heeft om te helpen? 

Hey @Giraffe 

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. 

Ik heb ook zoiets meegemaakt en dat is idd erg vervelend.

En nu begrijp ik uit jouw verhaal dat je een gesprek aan moet gaan. 

Ik kan je eigenlijk maar één tip geven, niet doen.

En dat is omdat mensen die vaak manipuleren, er een handje van hebben je weer helemaal in te pakken.

En je kiest nu voor jezelf en dat is goed! 

 

Groetjes @lalalipsiedu 


Reageer