Skip to main content

ik moet mijn verhaal kwijt en wil graag advies

• August 15, 2026
  • 1 reactie
  • 23 Bekeken

Hoi mensen, ik het het laatste jaar erg lastig gehad mentaal en nu nogsteeds. Ik ben 15 jaar bijna 16 en ik identificeer mijzelf als demiboy (he/they). Ik zit nu in 4vwo 2e jaar op rij. Bereid je voor dit word een lang verhaal, basically mn levensverhaal. Als iemand advies voor mij heeft zou het fijn zijn :) !namen hierin zijn verzonnen!

Dat ik klein was (like 2/3) heeft mijn vader mij een paar keer geslagen omdat ik niet luisteren. Hij gaat daar heel licht mee om en denkt dat ik me dat niet eens meer kan herrineren. Maar het tegendeel is waar, ik kan het me best erg goed herrineren, nu heb ik daar niet echt last van maar als ik aan het spiralen ben helpt t allemaal niet mee. Voor de rest heb ik een prima opvoeding gehad. Ik heb wel een stuk of 20x in het ziekenhuis gelegen met astma.

Op de basisschool ben ik gepest geweest, mijn ouders weten er niet echt van want het was allemaal lowkey best vaag omdat het allemaal verbaal was of een "ongeluk". Ik ben toen verbaal uitgescholden, mijn geheimen werden aan iedereen vertelt, ik werd buitengesloten, er werd geroddeld, mijn vrienden zetten mij onder druk en er werden met hoge regelmaat ballen tegen mijn hoofd gegooit en ik werd vaak geduwt. 

In het eerste middelbaar brak er een grote ruzie uit tussen mijn vrienden van de middelbare en de basisschool en dat werd zo heftig dat mijn moeder de politie heeft moeten bellen. Nou dat was opgelost maar dat bleef wel erg bij mij omdat 1 van die meiden mij de dood in detail had toegewenst. Dat heeft er hard in gehakt en eind eerste begon mijn depressie.

Ik kwam tot de harde realisatie dat ik trans was en dat was natuurlijk erg lastig voor mij. Ik werd meer actief op social media en dat gaf mij een gevoel van herkenning. Ik heb mijn hele leven last gehad van overprikkeld zijn en overwhelmed zijn en dan volledige shut down hebben. Ik heb nooit geweten wat dat was tot ik daar dus over hoorde op social media en daardoor heb ik er ook wat mee kunnen doen voor mezelf. En de dysphorie van het trans zijn werd ook steeds erger omdat mijn borsten steeds meer begonnen te groeien. 

Ik begon best veel aan te komen en vond dat lelijk en ik ben toen op het gegeven moment veel afgevallen en mijn eetgedrag is nu nogsteeds bar slecht. Ik ben bang dat het alleen maar erger gaat worden.

Ik heb mijzelf beschadigd ik heb nu littekens. Ik beschadig mezelf nogsteeds. Ik probeer echt om het niet te doen, maar als ik mentaal het heel lastig heb en bijna nietmeer kan nadenken dan voel ik me mentaal zo veel beter voor onbepaalde tijd. 

Mijn moeder zit in een rolstoel, ze is ambulant dus ze kan nog wel lopen. Maar door haar syndroom ben ik dus haar mantelzorger. Ik heb dat syndroom waarschijnlijk ook en daardoor ben ik erg hypermobiel en doen mijn gewrichten pijn. (hEDS) Dit syndroom is een bindweefsel aandoening waardoor je lichaam eigenlijk niet goed is vast gelijmt. Het is bekend om samen te gaan met adhd, hypermobiliteit, depressie, eetstoornis, mcas en nog andere dingetjes. Dus waarschijnlijk komt het gewoon allemaal hierdoor.

Dat neemt niet weg dat ik niet oke ben. Ik wil al dood sinds ik 6 ben, ik zag toen een video over zelfmoord. Ik heb sindsdien mijzelf een aantal keer proberen te vermoorden. Mijn ouders weten dit niet, ze weten van helemaal niks behalve dat ik veel ben afgevallen. 

Vandaag ging ik naar mijn vriend toe ook al mocht dat eigenlijk niet van zijn moeder. We hadden afgesproken bij het winkelcentrum omdat we allebei wat dingen nodig hadden. Zijn moeder js daar op een manier achtergekomen en hij moest naar huis. Zijn spullen zijn toen afgenomen. Hij is heeft dit jaar een overdosis gedaan dus hij mag geen pillen van niks hebben behalve zijn anticonceptie pil (hij is trans). Nu heeft mijn zusje wormen en heeft dat op 1 of andere manier aan mij gegeven. Ik kwam er pas achter dat ik met mijn moeder en mijn vriend op vakantie was en wij hadden seks gehad. Dus wij hadden vandaag antiwormen pillen gekocht en hij had er een paar bij zich maar hij mag geen pillen hebben van zijn ma. Zijn spullen zijn ingenomen omdat zijn ma boos op ons is. Hij is nu echt cooked en ik waarschijnlijk ook. 

Ik voel me heel schuldig over vandaag omdat het mijn fout was om daarheen te gaan. En hij zit nu in de problemen door mij. 

Ik was met mijn vriend en zijn familie in februari op skivakantie en ik verloor controle en ik viel dus en er was een vrouw en zij lag dus achter mij op die berg. Ik heb haar niet geraakt maar ze gaf mij de schuld en heeft mij bij de politie aangegeven. Ik ben daar zo bang voor. Ik ben bang dat ze een rechtzaak gaat aanspannen. 

En ik ben nu dus blijven zitten in 4vwo, ik kom in een klas met niemand die ik ken met hele slechte mentoren. Dit gaat ben ik bang niet goed komen. Ik ben bang dat ik aankomend jaar alleen maar slechter word. De tekst is verwijderd door de Kindertelefoon omdat deze in strijd was met forumregel 6.

Het enige wat mij nog een beetje bij mekaar houd op dit punt is dans. Ik dans soms bijna 5 uur per dag. Mijn favoriete stijlen zijn hiphop en kpop (STRAYKIDSSSS), maar vooral hiphop. Nu ben ik dus niet in de hiphop groep van mijn dansen gekomen omdat ik te laat was omdat ik sliep. Dus daar is hard om gejankt. Ik wel 2 andere lessen tho.

Ik ben van plan om dit tegen een docent te vertellen die ik vertrouw. Ik hoop dat hij mij kan helpen om hulp te krijgen want ik ben minder stabiel dan een atoom met te weinig elektronen. Ik kan dit niet aan mijn ouders vertellen. Mijn ma kan dit niet handelen (lang verhaal). Mijn pa neemt niks serieus als ik hem dit vertel word hij of super boos of hij maakt het gesprek heel licht zodat we allebei gaan lachen. Dus dat is best kansloos.

Nu is natuurlijk niet alles slecht ik heb ook veel goede dingen in mijn leven maar het begint gewoon allemaal te veel te worden. Ik wil dit niet meer. De tekst is verwijderd door de Kindertelefoon omdat deze in strijd was met forumregel 6. Ik ben zo insecure.

Als je tot hier hebt gelezen vind ik dat heel knap. Als je advies hebt over hoe ik mezelf beter kan voelen en dat gesprek aan kan gaan met die docent. De rest van het school systeem heeft mij al gefaalt. Dus dit is lowkey mijn laatste optie. Alvast bedankt :)

1 reactie

RosaDKT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • August 15, 2026

Hoi ​@Raine 

Wat heb je veel meegemaakt en wat goed dat je er hier over praat!

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Rosa (De Kindertelefoon)