Vraag

ik mis mijn moeder en niemand begrijpt het

  • 15 May 2023
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

ik ben niet gewenst thuis want mijn moeder heeft mijn verlaten toen ik 2 maanden was. Mijn vader heeft iets tegen mij want hij is altijd boos op mij en ik woon bij mijn oma. Bij mijn oma precies het zelfde verhaal, het lijkt wel alsof ze mij de schuld geven van mijn moeder.

Ik weet ook bijna niks over mijn moeder, alleen haar naam en haar verjaardag. Meer mag ik niet weten als ik een vraag over haar stel worden ze nog bozer en ze beginnen er over wanneer ze willen. En als ik zeg dat ik er even gaan zin heb om erover te praten zeggen je stelt je aan of ga lekker bij haar wonen. Ik mis haar en wil haar een keer zien en meer over haar weten. Ik voel mij niet veilig thuis. Ik wil er met mijn mentor of docent te praten maar misschien gaan ze mij niet begrijpen

wat moet ik doen om mijn moeder in contact te komen?

wat moet ik doen met mijn vader en oma?

is het raar om bijvoorbeeld met mijn mentor of docent te praten?


4 reacties

Reputatie 1
Badge

DIt klinkt als een heel lastige situatie,

Het is helemaal normaal dat je je moeder mist, en het is compleet onrechtvaardig als je vader en oma geen vragen over haar willen beantwoorden, maar misschien is hier wel een rede voor? 

als je niks over haar weet, gaan mensen snel denken dat missen overdreven is, maar dit is niet zo. het is volkome normaal dat je gewoon je moeder in je leven wil, en dat kan erg lastig zijn. 

Ik denk dat het handig is om inderdaad met een mentor of docent te praten, al helemaal als je haar wilt zoeken. dit kan gevaarlijk zijn om te doen als er geen volwassen persoon van op de hoogte is, er gebeuren heel veel rare dingen in de wereld die niemand kan voorkomen. 

als je je niet veilig voelt thuis, dan nogmaals, is het handig om hier met iemand die volwassen is over te praten. volwassenen hebben veel meer macht dan kinderen, en ze zullen het vast begrijpen. 

Zoek iemand die je vertrouwd, en geef daar je verhaal aan. 

Het komt allemaal goed. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

Wat verdrietig dat je zo weinig over je moeder weet. Het is heel natuurlijk om meer te willen weten over je moeder.

Je kunt Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432), of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kunnen wij samen met jou kijken wat jouw rechten zijn in jouw situatie.

Je vertelt ook, dat je je niet veilig voelt thuis. Dat is niet oké! Je kunt anoniem contact opnemen met Veilig Thuis, belen of via chat. Je kunt vragen wat voor een hulp zij zouden kunnen geven bij jou thuis.

https://veiligthuis.nl/

 

sterkte, groetjes, Mariska 

Reputatie 6
Badge +2

Dit verhaal klinkt best heftig ik heb wat tips

 

1 vertel het aan je mentor en leg het duidelijk uit

2 Google de naam van je moeder en haar geboorte datum 

3 negeer je oma en je vader

Reputatie 7
Badge +9

Omdat thanks als iemand anders nog tips heeft reageer dan

Reageer