Vraag

Ik mis het snijden

  • 30 May 2023
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik ben 16 en ik heb sinds mijn 12e al problemen met snijden. Op mijn 12e 2 keer gedaan en op mijn 14e weer begonnen en verslaafd geraakt. Toen heb ik na een halfjaar geprobeerd te stoppen, dat was 5 maanden gelukt en toen had ik een terugval op mijn 15e en nu ben ik een jaar en 3 maanden schoon maar ik mis het zo erg ik wou na mijn laatste terugval nooit stoppen maar t moest wel omdat mijn ouders t kwamen te weten en ik weet niet wat ik moet zeggen als ze dr weer achter komen. Ik wil mezelf zo graag weer snijden maar dat verkloot ik ook nog eens 1 jaar en 3 maanden schoon zijn.  ‘K word online steeds verteld dat ik me meer moet snijden en probeer in aanraking te komen met sh spo mensen die mij verbaal zouden willen aanmoedigen om terug te vallen. Heb sinds het begin van de verslaving er een hele grote obsessie mee. 


4 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Oké man, ik heb hier geen ervaring mee. En ik weet niet of het helpt als ik zeg: ‘doe het niet’. Maar dat is samengevat wel wat ik wil zeggen. Doe het niet, het is het niet waard. En zou het helpen als je afstand probeert te nemen van de mensen (online en offline) die je vertellen dat je het weer moet doen? Misschien denk je er dan ook iets minder aan. 

Het is ook wel echt een verslaving waar je van moet afkicken. En voor zover ik weet kan dit niet zelfstandig, misschien helpt het om hulp te zoeken? Ik weet niet of je hier voorheen hulp bij gehad hebt van bijvoorbeeld een therapeut?

Zoek die hulp weer op! Een terugval zou zo zonde zijn! Je bent al 1 jaar en 3 maanden clean, dat is echt een hele prestatie en ik ben daar ook echt heel trots op! Maar je kan dit volhouden!

Zoek hulp als het niet lukt <3

Heel veel succes, liefde, kusjes, knuffels of wat je ook wil

Reputatie 7
Badge +7

@ Cody