Ik mis haar, mijn docente, mijn mama


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey lieve mensen,
Ik zit in een dal. Alles loopt niet zo lekker. Dit is al een hele tijd zo.
Een jaar/half jaar geleden kwam er een docente naar mij toe. Ze zag dat ik ongelukkig was en ze heeft mij getroost.
Sinds die tijd heeft ze mij geholpen. Als ik wanhopig rondliep gaf ze me een knuffel. Als ik huilend in een hoekje zat kwam ze naast me zitten en sloeg ze een arm om mij heen. Als ik in paniek was praten ze met me. Ze stelde me gerust. Ze was er voor mij. Elk moment van de dag (en nacht) kon ik haar mailen en kreeg ik snel een antwoord. Ik had haar 06 en mocht haar bellen als ik me niet goed voelde.
Ze was als een moeder voor me. Mijn mama, zo voelde het.
In de lessen was ik gewoon een leerling en zij mijn docent. Maar daarbuiten waren we, door mijn problemen, heel close.
In april heb ik een zelfmoordpoging gedaan. Ik stal de sleutels van die docente tijdens de paasviering en ging naar haar lokaal (op de bovenste verdieping). Ze had gezien dat ik haar sleutels stal maar ze vond het niet erg... Ik haar lokaal legde ik de sleutels op haar bureau. Ik weet niet of wat ik daarna deed op t forum mag zetten. Maar ik stond op het punt m'n leven te beëindigen toen die docente binnen kwam. Ze pakte haar sleutels van haar bureau en liep het lokaal uit. Maar ze was nog geen twee meter uit de klas toen ze weer binnen kwam. Na de vraag 'jij bent er niet meer als ik terug kom, of wel?' Liep ze naar mij toe en pakte mij vast. Na heel wat geduw en getrek en de nodigen scheldwoorden kwam de rest van de klas binnen.
Ze bracht me naar m'n mentrix en de rektor. M'n ouders werden gebelt en ik stond onder toezicht.
Die docente was bijna haar baan kwijt. Nadat we alles hadden uitgelegd mocht ze haar baan houden. Het werd ons verboden nog tegen elkaar te praten.
Nu mis ik haar heel erg. Nog steeds huil ik mezelf elke nacht in slaap omdat ik haar zo mis. Ik hoor haar stem. Ik zie haar gezicht. Als ik haar op school tegen kom begin ik met overgeven, wordt ik duizelig, kan ik niet meer lopen en kan ik t uur daarna geen woord zeggen.
Hoe moet ik omgaan met dit gemis?
Zo kan het toch niet langer?
Ik heb volgend jaar geen lessen meet van haar, maar ik zie haar natuurlijk wel in de gangen (we hebben een kleine school).
Wat moet ik doen?
Ik weet het echt niet...
Mijn leven is al een hel, dit kan ik er niet bij hebben...

27 reacties

Hey nan, ik wil ff reageren op jou.

Vakantie hoort leuk te zijn. Maar nu ik I niet kan zien, ga ik dood vanbinnen. Ik heb haar nu nodig. Ik ben teruggevallen in mijn down. En nu reageerd ze niet op app, evenmin als ik haat echt kan zien. Waar ben je? Ik wil je knuffelen. Ik mis je.

Weet je wat ik zo jammer vind? Dat de woorden ik hou van je zo worden gebruikt, dat ze geen betekenis hebben.
Ik wil dat ze weet dat ze de reden is dat ik leef...

Sorry,, het moest er uit.
Hey,
Ik heb deze forum eventjes gevolgd en zou nu ook graag willen reageren. Dat overdracht gedoe? Dat is bij mij ook enorm het geval. Thuis krijg ik niet de nodige aandacht en liefde dat ik, of eigenlijk ieder kind, zou moeten krijgen. Maar ik had deze liefde gevonden op school. Toen een leerkracht me tot haar riep om te komen nadat ze zag dat ik de eetzaal huilend was weggelopen, veranderde alles. Ik kon haar alles vertellen, ze begreep me, hielp me. Alleen miste ik die knuffel. Die band dat alles sterker zou moeten maken. Maar dat was niet het grootste probleem. Ik had iemand gevonden die een moederlijke rol overnam. Iemand die naar me toe komt om te vragen of alles oke is. Meestal heb ik gezegd van wel om haar niet van streek te maken of zo. Ik wou dat de relatie tussen ons twee goed bleef. Maar om de een of andere reden werden we hechter en hechter. En nu, een schooljaar verder, praat ze nauwelijks tegen me. Ze heeft door dat onze relatie zo niet mag zijn en ze heeft verschillende dingen aangepakt. Zo heeft ze ervoor gezorgd dat ze lesgeeft aan de andere klas dan aan mij, en ze ontloopt me zo vaak mogelijk. Onlangs heb ik haar met een andere leerlinge gezien en dat heeft mij helemaal gebroken. Alsof ik vergeten ben en zij, dat meisje, mijn plaats heeft ingenomen. Ik ben toen ook naar de toiletten weggelopen om te gaan huilen. Ze is de reden waarom ik nog leef na mijn poging van vorig jaar. Ik heb zo veel problemen dat het me echt te veel werd. Aan vrienden heb ik ook weinig. Ik heb een vriendin die me altijd is trouw gebleven. Maar de andere twee daar praat ik wel mee, maar zij begrijpen me gewoonweg niet. Ook hebben ze een andere vriendenkring waar ik niet bijpas. Ik heb tegenwoordig het gevoel dat ik er alleen voor sta en met een 5 jaar lang durende depressie wordt het allemaal steeds erger. Ik sta op het punt mezelf pijn te doen, alles op te geven. Er is bijna niemand meer waarvoor ik besta. Het is allemaal zo onduidelijk en vaag geworden. Er werd me altijd gezegd dat ik te veel denk, maar uiteindelijk moest dat ook. Want al die dingen waar ik aan dacht zijn allemaal uitgekomen. Zelfs mijn dromen gingen over haar en hoe ze me achterliet. Ik ben nu echt ontzettend bang. Ook ben ik vorig jaar in contact gekomen met het clb, maar bij hun kan ik bijna niets kwijt. Alles voelt zo nep daar. Bij mijn docente, mijn leerkracht was alles zo puur. Ik hang nu meestal dood aan mijn banken op school omdat ik er geen zin in heb. Wat absurd is omdat ik normaal een heel competitieve leerlinge ben. Ik heb jarenlang zitten vechten om sterk te blijven maar ben nu helemaal in een aan het zakken. Thuis gaat het ook niet veel beter. Ben een soort van uit huis gezet, wat me niet weerhoudt om terug te gaan. Normaal volgende week, maar dat kan ook volgende maand zijn of zo. Is het beter zo? Soms wel. Ben nu bij mijn oma, maar hier voel ik me ook niets beter. Ik hoor steeds gevloek en gedreig dat ze zullen slaan als ik niet meer werk etc. Mijn opa is vaak dronken waar ik ook enorm bang voor ben en heb zeker een maand lang niet fatsoenlijk kunnen eten. Ik kan hier niet eens voor mezelf zorgen en leren is heel moeilijk aangezien er gewoonweg geen plaats is en omwille van mijn problemen en het denken.

Weten jullie hoe ik verder moet? Ben echt hopeloos ...

Reageer