Skip to main content
Vraag

Ik merk dat ik meer moeite heb met eten

• August 10, 2026
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hey, ik ben een meisje van 14 en ik ben altijd al best onzeker geweest over mijn lichaam. Ik ben zoiezo al onzeker over mn armen omdat er SH littekens op zitten maar dat is niet echt waar dit topic over gaat. Ik heb altijd al iets dikkere benen gehad dan meeste meisjes, t is niet extreem en ik heb ook geen overgewicht maar het valt me gewoon op. Ik merk dat ik mezelf steeds meer dik vind en ik vindt mezelf ook te zwaar. Ik heb ook steeds meer moeite met eten en sla eigenlijk altijd ontbijt over en nu ook vaak lunch. Ook ben ik op verpakkingen aan t checken dat er niet teveel calorieen in zitten. En alsnog wordt ik maar niet dunner. Ik heb ook geprobeerd mezelf te laten overgeven mr dat lukt niet. Ik begin mijn uiterlijk en met name mn benen en gewicht steeds meer te haten en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik ben steeds meer op mn eten aan t letten en ik weet eig niet zo goed of dat dat een probleem is.

(ps: pap als je nog steeds mn topics leest, doe aub gwn je laptop dicht je weet dat dit belangrijk en prive is dus stop AUB)

1 reactie

Forum|alt.badge.img+2

hey,

ik ben op zoek naar de beste woorden om je te helpen dus als ik iets verkeerds zeg, alles wat ik zeg is bedoelt om je te helpen!

ik snap dat je onzeker kan voelen over je lichaam, maar jezelf laten afvallen is denk ik niet de juiste manier<3, je verdient het om van je lichaam te houden(ja ik weet dat dat niet makkelijk is) maar wat je vertelt klinkt niet fijn. Ontbijt en lunch overslaan is niet fijn, caloriën checken ook niet, op je eten letten kan handig zijn maar jezelf eten ontnemen is niet fijn, je bent nog in de groei dus eten is essentiël. ik durf niet te zeggen of je echt een probleem hebt maar als het lukt zou ik wel proberen in het minderen van het minder eten, dus langzaam wel weer een lunch of ontbijtje eten.Een eetstoornis kan gevaarlijk zijn en hoe langer je doorgaat hoe moeilijker het is om te stoppen.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen,

Je bent sterk, en je kan het! Ik ben trots op je<33

Liefs,