Skip to main content

hey  allemaal,

het is een tijdje geleden dat ik heb geschreven. maar het gaat weer niet goed met me, ik heb mn coming out 3 weken geleden naar mn moeder gedaan en sindsdien doet ze anders tegen me, ze praat niet met me, negeert me.

corona heeft veel met me gedaan, heb een ander beeld van mezelf gekregen en ik merk nu pas dat het eigg niet goed gaat met me. ik merk dat ik mezelf veel isoleer in mn kamer, ik eet veel minder dan eerst. ben ongezond veel afgevallen. ik had een goeie band met mn mentor, maar ze was achter mn rug om naar SMW gegaan op school. en dat brak mn vertrouwen. ik ben wel vertrouwen aan t opbouwen maar ik wil haar zograag vertellen hoe k me nou echt voel, maar ik durf het niet.

ik ben nu 2 maanden en 16 dagen sober van SH, maar ik wil graag weer snijden, maar ik doe het niet want dan weet ik dat ik mensen ga teleurstellen.

 

kan iemand me advies geven?

 

  • me - 

Hey hoi, 

Dat het niet goed met je gaat merk ik wel aan wat ik lees. Ik herken heel veel dingen hierin.. 

Laten we beginnen met je moeder..  Misschien was het voor je moeder heel onverwacht en heeft ze tijd nodig om het te verwerken. Ik denk inderdaad als je iemand hebt om mee te praten/vertrouwen dat je je ook beter zult voelen . Misschien heb je een vriend(in) die je kunt vertrouwen, of een andere leraar dan je mentor, of als je denkt dat het echt erg is de huisarts contact opnemen? Hopelijk heb je hier iets meer aan.. 

Veel sterkte met alles en vergeet niet : je bent perfect zoals je bent, en laat je niet beïnvloeden door andere !!

xx Bente


Hoi hoi,

Ik denk dat ik hetzelfde over dit onderwerp denk al Bente. Het zal voor je moeder nieuw zijn en misschien onverwachts zijn, maar ze is je moeder en ze houd waarschijnlijk heel erg van je. Dus misschien kan je over een tijdje een gesprek met haar aan gaan? Dan kunnen jullie beide jullie angsten, ideeën en gevoelens bij elkaar kwijt.  Ik hoop dat dat werkt! <3 

Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk, maar ik weet van andere dat praten met bijvoorbeeld je beste vriend(in) erg kan helpen. Ik ben vaak zelf het vertrouwenspersoon, en ook voor mij is het fijn als ik weet wat er bij mijn vrienden speelt. Ik kan misschien niet altijd helpen en dingen oplossen, maar ik kan er wel voor iemand zijn en een luisterend oor bieden. Er zijn vast mensen in jouw omgeving die dit ook voor jou willen doen. :-)

Wat voor mij erg helpt als ik ergens mee zit is: Schrijf het op! Het klinkt misschien overbodig, maar het heeft mij heel erg geholpen in moeilijkere tijden. Ik praatte niet veel met mensen als ik ergens mee zat, maar schrijven hielp me heel erg. Misschien ben je wel heel creatief en knutsel je een leuk dagboek in elkaar, alles is goed!

Ook lees ik dat je al 2 maanden en 16 dagen sober bent van SH, wat ontzettend goed! Wat knap van je! Vertrouw op jezelf en alles komt goed <3 

x Mileetje6


Reageer