Skip to main content
Vraag

Ik mag niet naar de psygoloog

• August 25, 2022
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Ik ben vaak bang en onzeker. Ik ben bang dat ik het niet goed doe en dat iedereen mij haat. Dat ik helemaal niets kan. Ik voel mij ook vaak verdrietig. Ik ben altijd moe. Het liefst lig ik de hele dag in bed.  Ik slaap ook veel.

Ik ben naar de vertrouwenspersoon geweest. Die zegt dat ik naar de psycholoog moet. Zij denkt dat ik een angststoornis, negatief zelfbeeld en depressie heb. Maar van mijn ouders mag ik niet. Die vinden het allemaal onzin. Die zeggen dat ik mij er over heen moet zetten. Dat ik niet naar zo'n praatjuffie moet.

Hoe kan ik toch naar de psycholoog?

2 reacties

• August 25, 2022

Heyy @Bloementje

Wat vervelend dat je niet van je ouders naar een psycholoog mag. Misschien kan je samen met je ouders en/of de vertrouwenspersoon overleggen dat je toch naar de psycholoog gaat om je mentale gezondheid en dat het echt nodig is, desnoods kan je vragen of het via school of de huisarts  kan, maar daar heb je waarschijnlijk ook toestemming van je ouders voor  nodig, zucht. 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :) 

xx Eenmeisje004 

• August 26, 2022

Hey Bloementje,

Raar dat je niet van je ouders naar een psycholoog mag. Misschien begrijpen ze je niet helemaal.

Je kan zoals Eenmeisje004 al zei die vertrouwenspersoon met je ouders laten praten. Dan hebben ze misschien ook meer door dat het serieus is. Als dat niet lukt kan je misschien iets met die vertrouwenspersoon regelen. Het is namelijk wel echt belangrijk dat je naar een psycholoog gaat! En het helpt dan niet dat je dan zo wordt afgewezen door je ouders.

Hopelijk lukt het om een psycholoog te zien en voel je je snel weer fijner!

Groetjes iemand.