ik mag mijzelf niet zielig vinden

  • 21 June 2022
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 4 reacties

Hey, ik heb dus al een paar jaar een probleem…

 ik kan mijzelf gewoon niet zielig vinden, bijvoorbeeld als er vervelende dingen zijn gebeurd mag ik niet huilen omdat ik me dan schuldig voel.

ik had vandaag een rotdag en het moet er uit maar het lukt niet, ik heb moeite met emoties tonen en met mensen gaan praten.

doordat ik dat allemaal niet kan zitten mijn emoties opgepropt en ik zit niet lekker in mijn vel…

iemand tips??

~Joy


3 reacties

Hi @Joy ,

wat vervelend om te horen dat je niet lekker in je vel zit. 

Goed dat je hulp zoekt en er wat aan doen! Dat laat al zien dat je een doorzetter bent  ;) 

Ik denk omdat je aangeeft al dat je gevoelens opgekropt zitten het goed is om met iemand erover te praten, ook al vindt je dit lastig ; dit kan bijvoorbeeld met je ouders, docent op school, vrienden, etc. Maar je kan ook contact opnemen met je huisarts en die kan je uiteindelijk een doorverwijzing geven naar een professional. 

Ik zou het in iedergeval niet er bij laten zitten. Nu kun je er nog wat aan doen en zo te zien wil je er ook iets mee doen, dus ik zou zeker deze kans grijpen, je wordt er niet slechter van. 

Als dit je allemaal een beetje te dichtbij komt en je praat liever via een chat kun je ook bij de kindertelefoon terecht via bijvoorbeeld een chat of een telefoongesprek.  Maar praten is de key in dit geval, dus denk dat je er al zeker een stap vooruit mee komt. 

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en zo niet kan je me altijd terug feedbacken via @  

Groetjes,

 

Just Helping. 

Badge

Heel erg bedankt, ik ga het proberen <3

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Joy, 

Iets dat je kan proberen is een dagboek kopen. Je kan erin je emoties uiten door het op te schrijven. Vaak helpt dit :)

Groetjes

Reageer