Ik maak mezelf niet goed en wil mezelf iets aandoen.

  • 6 May 2021
  • 4 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Hey allemaal,

Ik heb een probleempje. Ik weet niet wat ik moet doen. Eigenlijk doe ik niks anders dan wat ik moet doen (school), dan een beetje sport en dan niks. Ik weet niet wat ik moet doen. Meestal loop ik, schrijf ik of game ik. Soms doe ik wel iets met mijn vader (spelletje of film kijken) of kan ik met met vriendin afspreken (gewoon vrienden). Ik wil graag met haar een afspraak maken om te bespreken hoe ik me voel, maar omdat we allebei zo druk zijn komt dat er nooit van. Ik doe niks, weet niet wat te doen en ik word er niet goed van! Soms is het enige wat ik nog voel een leegte in mijn buik die me ook heel erg depressief laat voelen. Ik wil mezelf steeds vaker iets aandoen, maar maak gelukkig nog geen echte plannen. Mijn gedachten helpen er ook niet mee, want het enige wat daarin opkomt zijn depressieve verhalen. Verder zijn sommige gedachten in mij die mij haten, en ik haat hen. Wat doen jullie allemaal om de tijd te doden en heeft iemand tips voor hoe ik mij voel?

Alvast bedankt!

Groetjes iemand.


4 reacties

Hoi Lost in Life.

 

Wat een rottige situatie zeg.. Ik wil eerst zeggen dat ik het knap vind dat je je verhaal deelt op het forum en hier hulp zoekt! Probeer anders nog een keer om een afspraak te maken met je vriendin. Er is vast een moment dat jullie beiden wel kunnen! En ga jezelf asjeblieft geen pijn doen!! Probeer de vervelende gedachtes uit te schakelen en om te zetten in positieve gedachte, hoe moeilijk dit ook is.
 

Wat mij helpt om tot rust te komen en om tijd te doden is het maken van de zogenaamde happy Stones. Het is een simpel concept maar wel heel leuk. Wat je doet is buiten een steentje zoeken en deze thuis helemaal kleuren, schilderen en versieren met positieve dingen. Als je je steentje dan klaar hebt kan je deze zelf houden, maar deze kan je ook verstoppen in de omgeving waar jij woont zodat andere mensen deze weer vinden en er hopelijk een blij gevoel van krijgt!

 

Ik wil ook nog zeggen. Als je echt zelfmoord gedachtes krijgt kan je altijd bellen met 113 of met de kindertelefoon.


Hopelijk help ik je hiermee een beetje.

Groetjes van mij! :)

Reputatie 6
Badge +3

Hey NaamNietBekend,

De gedachtes omzetten gaat gewoon niet, ik weet niet waarom. 
Ik zal dat met die happystones zeker proberen!

Ik heb al een keer met de kindertelefoon gechat, maar dat hielp niet echt.

Groetjes iemand.

Hoi Lost in Life.

 

Wat vervelend dat de gesprekken met de kindertelefoon niet echt hebben geholpen en dat het je niet lukt om je gedachtes om te zetten. Misschien kan je proberen om als je iets leuks of positiefs mee maakt dit op te schrijven in een schriftje of op een papiertje en om bijvoorbeeld iedere dag een paar positieve dingen over jezelf op te schrijven. Dan kan je als je er doorheen zit al de leuke en positieve dingen terug lezen en misschien schuift dit de negatieve gedachtes dan wat meer naar de achtergrond en vrolijkt dit je een beetje op. Alle kleine dingetjes helpen! Ik heb in je vorige topics ook gelezen dat je je verhaal al op papier schrijft en ik denk dat dit je inderdaad ook goed helpt! 

 

Ik wil je ook echt adviseren om hulp te zoeken, hoe lastig dit ook is. Het is prettig om met iemand te praten die jij vertrouwt. In jouw geval is dit volgens mij een goede vriendin. Ik snap dat het heel erg eng is om met je vriendin te gaan praten, maar zij is er echt voor jou! Ik denk dat het heel erg oplucht om te praten en al je gevoelens aan iemand kwijt te kunnen. Je kan  als je dit makkelijker vind ook een mail/brief aan je vriendin schrijven of een berichtje naar haar sturen. Je kan ook als je echt niet durft te praten naar de huisarts gaan en met hem/haar praten. Je huisarts staat  los van jou en is er om jou te helpen met dit soort situaties!

 

Ik hoop dat ik je hier ook nog een beetje mee help.

 

Groetjes van mij!🙂

Reputatie 1
Badge

Haiii ik weet niet echt wat ik moet zeggen ..…

Ik heb een beetje hetzelfde maar ik kan dus ook niet slapen. Wat ik doe is ik open Spotify en zet pianocat op en dan een slaap timer voor een kwartier ik leg mijn telefoon onder mijn kussen en ga lekker liggen. 

Vervolgens beweeg ik niet meer en val ik in slaap en dan gaat de muziek vanzelf uit.

Hierdoor laat ik me meegaan in de muziek en niet in me piekergedachtes.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! 

Groetjes!!! 

Reageer