Vraag

Ik maak mezelf gek

  • 11 November 2018
  • 2 reacties
  • 238 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik merk zelf dat ik mezelf helemaal gek kan maken en dat ik ook bang ben voor mezelf. Ik denk veel na en veel gedachtes beginnen dan ook met "Wat als...?"
Ik slaap hierdoor soms best wel slecht, omdat alles in de avond erger lijkt en ik dan tijd heb om na te denken. Ik ben dan ook altijd bang om naar bed te gaan, omdat ik weet dat die gedachten komen.
Het is niet zo dat ik denk aan zelfmoord, maar de rest overdenk ik wel en ik word er gek en bang van.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.

2 reacties

Heyy,
Ik herken mezelf erg in jouw verhaal, ‘s nachts heb je vaak de tijd om dingen te overdenken.

Is er iemand met wie je erover kan praten? Dit kan bijvoorbeeld met je ouders/ je vrienden/ je huisarts/ mentor/ vertrouwenspersoon etc. Misschien lucht het op om er met iemand over te praten. Als je het moeilijk vindt om over te praten kun je het ook opschrijven, zo kan je toch je gedachten op een rijtje krijgen en je kan dan later bedenken of je het aan iemand wil laten lezen, want dat hoeft niet als je dat niet wilt.

Mag ik vragen waar je over nadenkt?
Hier heb ik ook last van, ik ben net begonnen met een nieiwe app: kleurjeleven. Aanmelden kost geen geld en het is bestbleuk misschien is dit een optie, je kan het altijd proberen. Wat ook schijnt te helpen is blijven praten ☺

Reageer