Skip to main content

Ik lieg meer...

• October 10, 2025
  • 4 reacties
  • 40 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Vroeger loog ik over geen enkel ding, niet eens een snoepje of whatever. Maar nu zijn er best veel dingen die ik geheim hou, smoesjes voor verzin of verstop. Nou zijn het geen erge dingen, maar toch vind ik het moeilijk omdat ik altijd eerlijk was, en iedereen in huis denkt dat ik dat nog ben. 

Ik verdraai ook dingen die heel anders zijn gebeurd.

Moet ik gesprekken gaan hebben met mn ouders die eigenlijk helemaal niet nodig zijn en die trammelant op gaan leveren, of moet ik gewoon leven met een geheimpje zoals een rolletje mentos? 

-Yusa

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 10, 2025

Hey ! Kun je bij jezelf nagaan waarom je dat doet? Voelt het zo of ben je bang voor gevolgen als je de waarheid vertelt? Misschien, als je weet waar het aan ligt dat je dan ook wat kunt doen om het te stoppen! Liefs, Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 10, 2025

Iedereen heeft wel eens kleine geheimpjes, ik denk je ouders ook. Als die geheimpjes niet iets groots of ergs zijn, is het echt niet per se nodig om er mega gesprekken over te voeren die misschien alleen maar stress geven. Misschien is het wel fijn om eerlijk te zijn over sommige dingen, maar het hoeft niet alles te zijn.

xx liefs Wolf 🐺

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 11, 2025

@Tover01 ik weet niet waarom ik het doe. Ik denk misschien wel dat ik bang ben voor gevolgen en dat soort dingen.

@Wolf OK. Ik kan alleen niet heel goed liegen XD meestal word ik knalrood of ga ik raar doen. Mn zus daarentegen kan als de beste liegen (geen idee wat ik allemaal niet weet van haar)

Bedankt voor jullie beide reacties.

Liefs,

XXX Yusa 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 12, 2025

Ik kan alleen niet heel goed liegen XD meestal word ik knalrood of ga ik raar doen. Mn zus daarentegen kan als de beste liegen (geen idee wat ik allemaal niet weet van haar)

Herkenbaar, ik heb dat ook. Sommige mensen zijn gewoon echt te eerlijk van zichzelf en kunnen totaal niet liegen zonder dat hun hele gezicht het verraadt. Niks mis mee trouwens, mensen weten dan tenminste dat ze je kunnen vertrouwen, ook als je soms een klein dingetje voor jezelf houdt.

xx liefs Wolf 🐺