Skip to main content

hallo! ik ben een 14 jaar oud meisje (straks 15) en ik wil graag weten of wat ik voel normaal is, of als ik hulp moet vragen (graag met een idee van wat het kan zijn)

3+ keer per week vind ik alles ineens enorm saai en kan niks mij vrolijk maken, maar na een uur of twee ben ik helemaal normaal. dit gebeurt terwijl ik met mijn vrienden ben, met familie ben en alleen ben. meteen voel ik heel erg en ik kan nooit weten wanneer het gaat gebeuren. het gebeurt echt te vaak, en heeft niet alleen te maken met ongesteldheid

bijvoorbeeld, ik kan naar video's kijken maar ineens ga ik alles heel saai vinden. ik probeer zoveel mogelijk om iets leuks te doen, net als een video game spelen, iets lezen, een film kijken, maar niks werkt. dit effecteert ook mijn gedrag. ik kan heel verdrietig of zelfs boos tegen anderen zijn.

weten jullie misschien wat het kan zijn? of wat tips? alvast bedankt!

Ja stemmingswisselingen.. heb ik ook last van. 

Er is een kans dat bestaat dat die borderline of bpd is denk ik. 

Misschien kan  het helpen om met je vriendinnen hier eens over te praten of zij dat ook hebben of niet. 

Als je er echt erge last van hebt zou ik overwegen om professionele hulp op te starten. 

Liefs

Anoniem789

Hey! 

​​Misschien super stom om te horen, maar dit is best normaal als je tiener bent. Moodswings horen nou eenmaal bij de puberteit. Het kan zoals @Anoniem789 zegt ook komen door bijvoorbeeld borderline, maar borderline brent nog heel veel andere klachten met zich mee. Als je je verder 'goed' voelt, is er niks om je zorgen over te maken en anders kan je altijd een psycholoog zoeken of chatten met de Kindertelefoon ofzo. 

Groetjes  Mieke

Hallo,

Dit is gewoon normaal in de puberteit hoor. Heb ik zelf ook. Dan is het leuk en dan saai.

Groetjes,

justGhast

ik ben blij om te horen dat dit normaal klinkt van de reacties! maar ik wil er even aan vullen want ik vind dat ik niet genoeg informatie heb gegeven

mijn familie heeft een grote geschiedenis van mentale problemen, zoals depressie, bpd en bipolar. zelf heb ik een diagnose van autisme. mijn symptomen zijn niet alleen dat ik alles saai vind, maar dat ik ook vaak lange periodes heb van depressie (weken of maanden) dat impact heeft op school. ook heb ik hele erge klachten van dissociatie waardoor ik niet voel alsof ik echt hier ben, wat gesprekken heel lastig maakt

ik kan geen psycholoog (voor nu) krijgen want ik er al een had toen ik 12 was en genoeg moeite ervoor deed om mijn moeder het serieus te laten nemen. ik weet niet zeker wat ik er aan dit kan doen

Hoi @calcium001 

ja lastig  van de meeste dingen heb ik geen verstand en dus denk ik dat ik je niet heel goed kan helpen ook al zou ik wel willen maar wat naar dat je zo je best moet doen om te zorgen dat je moeder het sirijeus neemt ( als ik dat goed begrepen heb) en in je laatste bericht had je het over depressie en Autisme

DEPRESSIEF:

eerst even die hoofd letters zijn niet boos bedoeld gewoon voor de duidelijkheid dat ik eerst dat beschrijf

als je soms een paar weken of maanden depressief bent kan je advies vragen bij de huisarts gewoon met je moeder,vader,oma,opa,andere,oma en opa eh volwassen of een goede vriend / vriendin als je het te moelijk vind om het er te over praten of praten überhaupt dan kan je je het naar ... Appen of zeggen licht er aan wat je fijner vindt en dan kan die gene met je mee en je helpen als het nodig is die kan je naar een goede psycholoog sturen en als je moeder dat niet toe staat of weet ik veel dan hoop ik dat je 16 bent veder kan ik niet heel veel meer helpen op dit gebied denk ik. 

AUTISME:

eerst even die hoofd letters zijn niet boos bedoeld gewoon voor de duidelijkheid dat ik eerst dat beschrijf

Als veel last hebt van autisme en parten te moelijk is  kan je chatten met speciale chat die daar verstand van hebben sorry maar ff geen idee wat de website is meschien als ik die nog kan vinden stuur ik het door en het kan ook deels door je autisme komen dat je soms alles saai is enzo zelf heb ik dat niet maar dan ben ik soms op eens heel verdrietig of nergens zin in enzovoorts mij is het niet uitgelegd het enige wat ik weet komt door een klokhuis video over autisme en nu ben ik kwijt wat ik wou zeggen 

Nou inidergeval succes hoop dat het beter word en ja wat de ander al zeggen het komt ook een beetje door pubertijd maar depressie niet

heb de link van de chat gevonden https://wijzijnmind.nl/over-mind/over-mind maar er zijn ook andere

Reageer