Vraag

ik ken mezelf niet meer

  • 10 August 2023
  • 13 reacties
  • 168 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, ik ben een meisje van 13 en ik kan mezelf niet meer herkennen. Ik ga nu naar de 3e klas en ik wil opnieuw beginnen. Het gaat alleen niet goed.

Ik wordt steeds magerder en heb te veel spieren voor mijn gevoel. Ik wil mijn haar graag kort maar ik weet dat ik daar spijt van krijg. Ik wordt vaker boos en verdrietig. En mijn gedachte voor zelfmoord steeds erger. 

Ik ben bang dat ik ga luisteren naar mijn hoofd. En ik heb niemand om mee te praten.

Weet iemand wat ik moet doen?

 

( deel van de tekst aangepast, zelfmoordmethode verwijderd vanwege mogelijke trigger voor anderen, regel 6 )


13 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ik zou chatten/bellen met de kindertelefoon en als het echt erg word 113 zoek anders een psycholoog. Probeer er met je ouders over te praten het is lastig ik heb hier zelf geen persoonlijke ervaring mee dus heb niet echt meer tips.

Reputatie 7
Badge +8

Wat @Vleesstok zei is gewoon goed. 113 (zelfmoord preventie lijn) kan je je helpen in tijden waar je zelfmoord gedachten heel erg worden. En de kindertelefoon is er ook voor dit soort dingen 

Zoek een vriend of volwassenen die je vertrouwt en praat erover. Hun zouden je kunnen helpen met hulp krijgen of iets zoals dat. Hetgene wat nu het meest zou helpen is inderdaad een psycholoog or therapeut. Dat kan je niet zelf regelen en daarvoor moet je een ouder hebben die hiervan weet.

Voor nu moet je proberen afleiding te zoeken. Een gezonde coping mechanism. Hobbies of sporten bijvoorbeeld. Het ziet er nutteloos uit maar het kan je helpen voor een tijdje. Schijven en tekenen helpen voor mij als het allemaal even niet goed gaat. 

Ik hoop dat dit helpte. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoe komt het dat je steeds magerder wordt

 

Reputatie 7
Badge +9

Het komt denk ik omdat HET modeplaatje magere vrouwen zijn en dat ik me daardoor dik voel.

hey @ikweethetnietmeer2009 ,

 

awe neee wat heftig!! praat er met iemand over die je vertrouwd!

 

ik hoop dat het goed komt! ik ben er voor je <3

 

much love

maisie <3

Reputatie 7
Badge +11

Ik word binnenkort ook 13, en ik ga naar de 2e. 

Ik snap wat je bedoelt, maar ik zal me niet al te veel zorgen maken over hoe je eruit ziet. Het is jou lichaam, en als anderen je niet accepteren zoals je bent, dan is dat ok. 

Zelf ben ik tevreden met mijn lichaam, al heb ik dan er last van pukkels, op mijn hoofd en rug. Soms word ik puistenkop genoemd, maar mij maakt het niet uit, zolang mijn vriendinnen en familie me maar accepteren zoals ik ben. 

Ik zou me gewoon focussen op de kleine, leuke dingen in het leven, al is dat soms erg moeilijk, en dat begrijp ik. Ik heb zelf de laatste tijd veel ruzie met mijn ouders, en ben daarom vaak verdrietig en boos. Maar zoals het gezegde "na de regen komt zonneschijn”, is eigenlijk wel waar.

Hoe erg het ook is, na een tijdje komt het allemaal weer goed. Mijn favoriete quote is dat ook "op het einde komt altijd alles goed, en als niet alles goed is, is het nog niet het einde.”  

Veel succes!

Reputatie 7
Badge +9

"na de regen komt zonneschijn "

Gewoon een vraagje maar woon jij wel in nederland? Na regen komt sneeuw/zon/hagel/nog meer regen/hittegolf.

Maar ik kan proberen om me op de leuke dingen te focussen. Ze worden helaas minder maar ze zijn er nog wel.

Reputatie 7
Badge +11

Ik woon in nederland -_-

Maar na al die regen die na regen komt, komt alsnog zon. En een hittegolf is zon

Reputatie 4
Badge

"na de regen komt zonneschijn "

 

Maar ik kan proberen om me op de leuke dingen te focussen. Ze worden helaas minder maar ze zijn er nog wel.

Ik denk, dat als je je op de leuke dingen focust, en positief probeerd te denken, ze naar een tijdje meer zullen worden.

Misschien helpt het je om over je gevoelens te praten, met iemand, of gewoon op een filmpje tegen jezelf. Of door het op te schrijven.  Ademhalings oefeningen, of vormen van meditatie (zoals echt mediteren, of bijvoorbeeld alleen een wandeling maken, tekenen in een rustige ruimte ect.)  zijn echt handig als je je hoofd rustig wil krijgen. 

Je haar kort knippen zou ik ook graag mijn evaring over willen delen; ik heb vorig jaar in de zomer namelijk ook mijn haar kort geknipt. En spijt heb ik er niet van gekregen, maar ik vind het aan het begin wel wat minder mooi. Na een maand pas begon ik mijn haar echt geweldig te vinden. Dus als je het echt wil, gewoon doen.

Succes, sterkte en veel geluk♄

Usernotfound 

 

Reputatie 7
Badge +9

heel erg bedankt voor de tips.

ik heb wel eens geprobeerd te mediteren maar dan is het: adem in en schiet in de lach

ik blijf met de twijfel van mijn haar, maar ik ben wel van plan om een totaal andere kleding stijl te nemen. het probleem is alleen dat ik het nergens kan vinden. als iemand een winkel weet waar ik gothic kleding kan krijgen hoor ik het graag. het maakt helemaal niet uit waar. als het voor mij te ver is dan doe ik het gewoon niet.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi! Hoe gaat het nu? Nu je al een tijdje weer in de nieuwe klas zit ?  En je kleding, je comfortabel voelen zoals je wilt zijn? :) misschien kun je bij een dump store wel vette kleding vinden. Heb ik ook gedaan voor bij de scouts en je hebt daar heel veel keus.  Ook veel zwart, donker, donkergroen enzovoort. Mooie shirtjes met de meest aparte symbolen erop. Sommige ook niet mooi maar goed. Wie weet is er een dump in je omgeving. En ik hoop dat het goed met je gaat.  Dat van in de lach als je wilt mediteren snap ik! XD misschien kun je je lachen remmen door jezelf elke keer als je in de lach schiet een kort vervelend ding te laten doen bijv. Iets opschrijven of 1 minuut jezelf in de spiegel aankijken.  Nouja het zijn maar ideetjes â˜ș veel succes! 

Maiskolfje X

Reputatie 7
Badge +9

Hoi! Hoe gaat het nu? Nu je al een tijdje weer in de nieuwe klas zit ?

ik ga dinsdag pas naar school😅 (even voor het gemak, dit is van 2-9-2023 voor als het echt laat online komt)

ik ga niet dat met mijn haar doen. tenminste nu nog niet.

ik kijk elke dag in de spiegel. helaas komt er dan vaak een traan (ik kijk in de spiegel voor make-up maar soms prik ik in mijn oog).

maar veder gaat het goed. ik blijf wel afvallen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik half vegetariër ben geworden.

En je kleding, je comfortabel voelen zoals je wilt zijn? :)

ik kan nog steeds niets vinden maar ik blijf opletten. maar met mijn make-up voel ik mezelf denk ik. ik heb ook mijn nagels anders gedaan en ik heb er een soort verhaal achter, maar ik heb nu geen zin om het te vertellen.

Reputatie 7
Badge +2

Hey @ikweethetnietmeer2009!

Ik weet hoe zoiets voelt, dat je jezelf niet meer kent. Ik ben er inmiddels wel uit denk ik. Je moet gewoon uitproberen, onderzoek doen naar wat je leuk, fijn en prettig vindt en hoe je je erbij voelt. Ik wil bijvoorbeeld lang haar en teken mezelf heel vaak met lang haar en de voorstelling ervan vind ik prettig om naar te kijken. Als je andere kleding wil uitproberen dan doe dat! Als je niet durft omdat je denkt dat iemand het zou kunnen zien dan doe het als je alleen thuis bent of doe je kamer (als dat kan) opslot. Maar probeer het gewoon! Of als je de kleding niet hebt dan teken jezelf ermee of stel je voor in je hoofd hoe je ermee zou uitzien maar bedenk dan vooral hoe het aanvoelt, je je ermee voelt. Ik had soms dat ik de kleding die ik me voorstelde ook echt voelde. Dat was dan altijd een geluks moment! Of je had het over korter haar stel dat je ook gewoon voor, hoe het voelt en hoe het is. Maar uit alles wat je kan doen wees gewoon jezelf! Als je je ervoor schaamt dan doe het als je alleen bent of zoek mensen met de zelfde mening op internet of irl. Ik ben transmeisje en het voelde zo slecht het 4 jaar voor jezelf te houden! Ik heb het op een dag gewoon aan mijn vriend eruitgegooid, sindsdien praten we er best vaak over en het is heel prettig als je iemand hebt om erover te praten! Uit alle herinneringen van deze moeilijke periode kijk je later dan heel gelukkig terug en kan je zeggen  “Mij is het gelukt, mij is het gelukt mezelf te zijn!” Als je wil weten hoe het voelt, ja ik zou zeggen dan wees JEZELF! Er bestaat niks beters op de wereld dan het gevoel dat je compleet bent en als je jezelf hebt gevonden dan heb je zo een gevoel. Ik had ook depressie en had twijfels aan mezelf en wou aan zelfmoord doen, nu niet meer dankzij een paar mensen in mijn leven, sommige ken ik nog niet is persoonlijk, sommige ken ik alleen via dit forum. Dankzij een doel in mijn leven, dit kan voor iedereen anders zijn, voor mij is het dat ik anderen kan helpen en dankzij dat ik bij mensen ben die mij accepteren hoe ik ben kan ik weer leven!

Dus probeer gewoon de dingen uit die je wil doen, als je je kleding wil wisselen dan doe dat, als je korter haar wil dan doe dat. 

Het ga je goed! Ik wens je veel succes, je komt er uit!

Heel veel liefs Caiya

Reageer