Ik ken iemand die zichzelf snijd en weet niet hoe ik daar mee om moet gaan. Als ik erover begin tegen diegene dan stopt ie het gesprek meteen. Btw diegene wil het er niet over hebben. Ik wil diegene niet forceren om erover te praten maar wil diegene ook zichzelf niet meer pijn laten doen. Ik mocht er met niemand over praten. Iemand tips? XX
Weet je waarom diegene zichzelf snijd weet je Hoelang dit al speelt en of zijn ouders/verzorgers dit weten of school en of diegene dit doet na een traumatische gebeurtenis als alles nee is zou ik ernaar vragen en aan zijn ouders/verzorgers/school niet zeggen dat die zichzelf snijd maar zeggen ik maak mij zorgen over die persoon kunnen jullie vragen hoe het is enzo en niet zeggen dat ik mij zorgen maak
(kun je zeggen als die al hulp heeft en of een/meerdere vragen in mijn reactie een ja is en welke zodat ik je beter kan helpen)
Heyy,
Lastig.. Misschien kan je een keer met de kindertelefoon bellen of chatten hierover als dat je fijn lijkt? Ik denk dat de mensen bij de kindertelefoon je wel goed verder kunnen helpen om een plan van aanpak te maken dus misschien is dat fijn voor je om te doen :)
> https://www.kindertelefoon.nl/
Verder heb ik ook niet echt goede tips sorry.. Ik hoop dat het gauw beter gaat met je vriendin!
Liefs, ItsJustMe <3
Weet je waarom diegene zichzelf snijd weet je Hoelang dit al speelt en of zijn ouders/verzorgers dit weten of school en of diegene dit doet na een traumatische gebeurtenis als alles nee is zou ik ernaar vragen en aan zijn ouders/verzorgers/school niet zeggen dat die zichzelf snijd maar zeggen ik maak mij zorgen over die persoon kunnen jullie vragen hoe het is enzo en niet zeggen dat ik mij zorgen maak
(kun je zeggen als die al hulp heeft en of een/meerdere vragen in mijn reactie een ja is en welke zodat ik je beter kan helpen)
dit doet diegene na een traumatische gebeurtenis. Hij/zij doet dit al iets van 4 jaar.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.