Vraag

ik kan nooit iets goed doen.


Reputatie 3
Badge +3

Hi! Ik ben verdrietig omdat ik het gevoel heb dat ik nooit iets goed kan doen. Mijn vader word om alles boos en  hij windt zich over alles op, en mijn moeder blijft rustig.  Het gaat ongeveer iedere dag zo: ik moet de ontbijttafel opruimen maar ik zie vaak daarna niet zo goed wat ik nog kan doen in de keuken dus ik ga dan naar boven. Dan word ik naar beneden geroepen en dan word er gezegd wat ik allemaal veel beter kon doen en dan wordt papa helemaal boos en dan komt hij ermee dat ik nooit wat doe in huis en dat ik alles laat slingeren en dat hij me gaat straffen enz. Dat straffen vind ik het allervervelenste dan heb ik huisarrest en dan zijn al mijn vrienden met elkaar op stap dat maakt er ook bij dat ik er soms iets minder bijhoor voor mijn gevoel. Ik ben gwn een beetje chaotisch ik kan mijn kamer niet goed netjes houden en dan gaat hij dreigen dat er een stuk van mijn kamer afgaat omdat hij dan zijn werkkamer kan maken, ik krijg ook vaak niet wat ik zou willen daarom zit ik nu ook in een kamer met unicorns en strikjes behang en met een oude Motorola telefoon en ik mag het niet veranderen want dat moet ik dan weer "overleggen" en dat kost dan ook weer een jaar ofzo. Mijn ouders zijn allebij heel streng met telefoongebruik, ze hebben family link en ik moet voor alles toestemming vragen waardoor ik nu ook geen leuke apps heb. Verder mag ik ook niet mijn gezicht en naam op het internet dus op WhatsApp mag ik geen profielfoto enz.  Ik ben het eigenlijk wel zat soms dat mijn vader om alles zo boos word. heel soms maar dat is echt 1x per maand ofz heeft hij soms  geen zelfbeheersing zoals vanochtend ik had mijn bankbrief in de woonkamer laten slingeren en hij werd helemaal boos dat ik het zoals altijd weer laat slingeren en toen sloeg hij ermee in mijn gezicht en deed geen pijn maar ik schreeuwde wel dat hij even normaal moest doen en nu heb ik weer straf natuurlijk. en me ouders willen nooit toegeven wat ze zelf fout doen dus dan schuiven ze alles op mij en mijn zussen af lijkt het vaak zo. Maar ik zit dus nu nog met de twijfel of ik naar veilig thuis moet gaan of iets anders( want veilig thuis vind ik misschien wel iets te erg) want ik vind mijn gezin vaak ook heel gezellig we hebben vaak tradities zoals iedere zondag borrel en met kerst kijken we iederjaar de zelfde serie al 10 jaar. En de vakanties zijn altijd heel leuk kunnen we met elkaar lachen en met uitstapjes Enzo. Maar is dit normaal als ouder? En moet ik met iemand chatten ofzo van veilig thuis of iets anders (ik wil niet bellen) plss help even 


4 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Hey, mijn ouders hebben ook familie link op mijn telefoon gezet. Dus ik moet ook overal toestemming voor vragen. Ik heb ook een Motorola. Maar nu zit ik helemaal over mij te praten in plaats van over jou. Ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen, aangezien ik dit zelf niet heb thuis. Ik denk dat het wel een goed idee is om met veilig thuis te chatten of met de kindertelefoon. Ik vindt het ook goed van je dat je dit op het forum durft te zetten. Ik weet niet of ik het zou durven. Ik weet ook niet zo goed hoe ik je kan helpen, dus ik hoop dat dit je helpt. Ik denk niet dat dit normaal is. Misschien moet je er op een goed moment even met je ouders praten? Ik hoop dat alles goed komt. En ik wens je veel succes.

X Wolf

Badge

Hi S_is_anoniem Ik ken het gevoel ook zo gaat het hier ook iedere dag

Reputatie 6
Badge +3

Hey S_is_anoniem,

Of het normaal is kan ik niet echt weten, maar als jij je echt niet fijn voelt, of je het erg vervelend vindt, zou ik het wel met iemand bespreken.

Er is niet echt een nadeel met het chatten met veilig thuis, dus ik zou het zeker wel proberen. Zij kunnen zo’n situatie veel beter inzien.

Je zou het ook met je ouders op een rustig moment met je ouders kunnen bespreken. Misschien hebben zij het zelf niet helemaal door.

Succes!

Groetjes iemand.

Badge

Lieve schat, wat er bij jou thuis gebeurt klinkt als kindermishandeling. Ik zou zeker zonder twijfel naar veilig thuis gaan. Weet dat je met de juiste mind set alles aan kunt, wees niet bang voor slechtere dagen, die zullen komen. Maar weet ook dat alles een fase is en voorbij gaat, alles heeft een einde en een begin. En het begin van het einde is het begin van een nieuw einde. Niks stopt, als jij weet dat je kunt volhouden. Ook al voelt het alsof je allang hebt opgegeven. Veel succes en veel liefs ❤

Reageer