Vraag

Ik kan niet slapen

  • 6 January 2024
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

First of all gelukkig nieuw jaar of zo iets. 

Ik zit al best wel een tijd in een dip, mn hele leven is n beetje uit elkaar gevallen. Ik heb geen vrienden. Mijn gezin is gebroken. School maakt me kapot. Ik weet niet wat ik daar allemaal mee moet. Maar daar is dus gister nog iets bij gekomen, ik heb gisteravond een kat gevonden in de sloot toen ik de hond uit liet. Hij was helaas niet meer te redden. Ik ben er best wel van geschrokken, ik heb zelf ook een kat. Ik zag de eigenaar helemaal kapot gaan toen hij zijn kat vond. Ik heb nu moeite met slapen. Dat is al een tijdje zo, maar nu zie ik zodra ik mijn ogen dicht doe die arme kat in het water drijven. Ik durf niet echt te slapen. Ik sliep gister pas om een uur of 5 en moest vandaag wel gewoon weer 9 uur lang werken. Ik ben al kapot aan het gaan, maar als ik niet slaap ga ik er helemaal aan onderdoor. Straks moet ik ook weer naar die kut school en daar loop ik sowieso al te janken, maar als ik niet slaap wordt dat ook helemaal verschrikkelijk. Dus ig dat mijn vraag is of iemand misschien tips heeft oid? Die kat heeft er echt diep ingehakt man loop de hele tijd te janken, dat arme beestje.. 

Kwakend1tje


1 reactie

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb ook zo'n dip gehad. Een goed slaapritme helpt inderdaad enorm veel! Ik heb zelf hier wat tips:

1. 3/4 of een halfuur voordat je naar bed gaat geen scherm meer.

2. Drink nog even iets warms, dit maakt je vaak rustiger.

3. Beweeg nog even voordat je naar bed gaat, bijvoorbeeld een stukje wandelen.

4. Een voetenbad, maakt je rustiger.

5. Lavendelgeur rond je bed.

6. Rustige muziek opzetten.

En misschien kan je een sociale sport kiezen om vrienden te maken?

Sterkte!

Liefs,

       M.

Reageer