Vraag

Ik kan niet meer verder leven

  • 9 January 2022
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo

Ik ben nu al 2 jaar depressief en heb al 1.5 jaar zware zelfmoord gedachtes. Ik denk elke dacht aan de dood en het gaat gewoon niet meer. Ik heb ook geen slaapritme ik slaap meestal tussen 2 uur in de nacht of tussen 5 uur in de nacht en moet om 7 uur al opstaan en soms slaap ik nacht(en) niet. Ik heb al een keer tegen mijn moeder gezegd dat het niet meer ging en ze zij dat ik me aanstelde ofzo. En ik heb al vaak genoeg met 113 gebeld ook met de kindertelefoon. School gaat ook niet meer omdat ik niks meer begrijp (ook mijn leven niet). En heb elke dag ruzie met mijn familie en mijn zus zegt elke dag tegen mij dat ik er een einde aan moet maken waar ik dus ook niet goed tegen kan. Ik zat eerst op havo nu ben ik naar vmbo-t gegaan op speciaal onderwijs en de 1e opnieuw moest doen maar daar gaat het nog steeds niet goed! Als ik thuis kom ga ik meteen proberen te slapen of te gamen. En ik wil gewoon zo graag dood. Kan iemand mij helpen omdat het leven gaat gewoon echt niet meer!!!

(tekst aangepast door Kindertelefoon in verband met forumregel 9)


2 reacties

Hey, heftig om te lezen. Je leven is echt vee waard, het zou erg zijn als het zover zou komen. Heb je een idee waarom je je zo voelt? Zijn er meerdere factoren? Ik denk dat heg niet slapen ook een groot effect heeft op deze gedachtes. Als je niet slaapt ga je je echt onwijs beroerd voelen. Misschien moet je eens proberen om een slaappilletje te nemen voordat je gaat slapen. Als je beter slaapt, kan je al wat stapjes gaan maken denk ik. Je moet echt weten dat je je niet aan stelt en je moet GEEN einde aan je leven maken. Het spijt me voor je dat je moeder en je zus het niet begrijpen. Heb je erover nagedacht naar een psycholoog te gaan?

Reputatie 5
Badge +2
  • Het klinkt misschien heel cliché, maar geloof me, zelfmoord is nooit de oplossing!
  • Ik ben het zeker eens met de vorige reactie, slaap is echt heel belangrijk! Hiervoor kan het inderdaad fijn zijn om een slaappilletje te nemen.
  • Het is heel belangrijk dat je er over praat. Goed dat je al met de kindertelefoon en 113 hebt gebeld. Misschien is een volgende stap om naar een psycholoog te gaan. Als je moeder je niet gelooft kun je ook (met je mentor regelen om) met een schoolpshycholoog te praten.
  • Voor school kan ik je zelf niet zo goed advies geven, maar het lijkt me verstandig om een goede planning te hebben (dat spaart echt veel tijd!!!), en als je iets niet snapt is het altijd goed om even extra uitleg te vragen aan je docent, ook kan uitleg op YouTube heel goed helpen.

 

Groetjes ThatGalacticRobot

 

Reageer