Vraag

Ik kan niet meer stoppen met mezelf snijden

  • 26 December 2018
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
ik snijd mijzelf nu al een half jaar en ik kan er niet mee stoppen. Ik snijd niet heel diep maar ik heb wel littekens. Ik heb al speciale hulp hiervoor gekregen maar ik doe het nog steeds. Ik weet dat snijden geen zin heeft maar het is gewoon heel verslavend. Dus is er iemand die ervaring heeft met snijden, en hoe ben je er uiteindelijk vanaf gekomen?

2 reacties

Hoi,

Misschien ben ik niet de juiste persoon om hier op te reageren, aangezien ik mij zo nu en dan nog snijd... Maar ik ben wel een aantal keren gestopt, dus ik heb wel ervaring I guess.

Is jouw hulpverlening goed op de hoogte van het feit dat je automutileert? Of verzwijg je bepaalde dingen? Ik zou in ieder geval proberen om open te zijn over alles, zodat ze een compleet beeld hebben, waardoor ze je zo goed mogelijk kunnen helpen.

Verder vind ik het nuttig om dingen te zoeken die je kan doen ipv snijden. Bijvoorbeeld naar beneden gaan of sporten, schrijven of tekenen.

Ook kan het helpen een afspraak te maken met iemand dat je het moet zeggen als je jezelf hebt gesneden. Als je het niet wil zeggen, zal je het misschien ook niet doen. Maar dit werkt zeker niet voor iedereen.

Verder denk ik dat ik je niet echt verder kan helpen. Sorry.

Gr. Pin
Bedankt voor je reactie. Ik vertel mijn hulpverlener inderdaad niet alles omdat ik me er eigenlijk voor schaam. Ik vind het gewoon lastig om sowieso over dit soort dingen te praten. Maar bedankt voor je tips, ik denk dat ik hier wel wat aan heb.

Reageer