Skip to main content

Hey allemaal,

Ik zit al een paar weken op mijn nieuwe school zonder mijn vrienden van mijn oude school. Ik dacht eerst dat het wel een leuke school zal zijn alleen nu is het daar echt vreselijk.  Ik heb wel een paar "vriendinnen" gemaakt alleen ik voel me best wel buitengesloten en ik ben ook echt een introvert. Kinderen in mijn klas zijn ook niet bepaald aardig en een paar meisjes in mijn klas zitten heel veel te roddelen en te lachen. Ook is mijn school echt heel erg racistisch en ik word ook vaak aangeken en uitgelachen.

Ik ben al gepest op mijn oude school en ben daardoor heel erg onzeker geworden. Ook denk ik dat ik een angstoornis heb maar ik weet niet of het gewoon een trauma is. Ik kan gewoon elke ochtend mijn bed niet uit en ik heb al geprobeerd om het tegen mijn ouders uit te leggen. Zelfs tegen mijn psycholoog alleen ze komen alleen maar met van die nutteloze oplossingen zodat ik wel naar school kan alleen het helpt echt gewoon niet. Ook al moet ik maar één blok naar school.

Na school voel ik me dan altijd zo somber maar als ik gewoon thuis blijf dan voel ik me zoveel beter. Ik zit ook echt enorm veel te spijbelen waardoor ik vaak absent sta en daar voel ik me dan wel schuldig voor alleen ik kan er niks aan doen,ik heb gewoon zoveel angst voor school.

Weet iemand misschien wat ik moet doen en is er iemand die ook gewoon thuis bijvoorbeeld leert inplaats van naar school gaat?

Groetjes Anoniem1000

Heyy, ik begrijp je echt! Ik werd ook gepest op school. Voor je eigen bestwil, haal jezelf uit die school! Doe school online, ga naar een andere school, ga naar een internaat, wat dan ook, maar haal jezelf uit die situatie! Ik ben veel te lang op de school gebleven waar ik gepest werd, en nu heb ik littekens die waarschijnlijk nooit zullen genezen. Doe het jezelf niet aan! Doe jezelf een plezier en ga weg van die school! Ik stel voor dat je met een ouder of een oudere broer of zus gaat zitten (met wie je je het meest op je gemak voelt) en hen gewoon vertelt hoe je je voelt (huil als het moet, wat dan ook om hen te overtuigen). Vertel hen hoe je lijdt en dat je niet bereid bent terug te gaan. Nu is het tijd om te handelen, voordat het te laat is. Ook heel belangrijk: zoek een vriend, één goede echte vriend die echt om je geeft, die je zal steunen en je door moeilijke tijden zal helpen. Voel je vrij om me te sms'en of te mailen als je ooit hulp nodig hebt. Ik stuur je liefde en steun ❤️ je bent sterk, je kunt dit aan! Ik ben er zeker van dat je een geweldig persoon bent en niet verdient wat je nu doormaakt!!!

Sorry voor mijn Nederlands, het is niet zo goed, het is niet mijn eerste taal 🫣.

heyy ik heb dit ook ik ga nu zelf niet naar school en mn ouders willen aleen maar dat ik naar school ga nu ga ik ook niet zo lekker met mn ouders maar ik heb wel afgesproken voor dingen thuis te maken en aan het afwachten of ik thuis school mag misschien is naar een andere school of thuis school iets ?

Reageer