Skip to main content

Ik kan niet meer gelukkig zijn

• September 2, 2025
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb een ziekte (doet er niet toe welke) Waardoor ik heel moe ben, ik kreeg hem op mijn 7de. Niemand wist wat het was, ik werd elke dag naar school getrokken/gesleurd wegens leerplicht. Ik was ongelukkig ik liet het gebeuren. Sindsdien heb ik een hevig trauma aan school. Ik ben nu 14 Heb meerdere scholen geprobeerd, 4 volgensmij. Ik had op een gegeven moment mijn plek gevonden op een school maar die moest stoppen wegens geld tekort. Toen moest ik weer een paar scholen proberen. Ik heb gefaald. School na school. Ik kwam thuis te zitten. Een jaar, ik was helemaal alleen. Geen vrienden mijn ouders moesten werken. Toen werd er nog een ziekte vastgesteld. Toen gingen mijn ouders uitelkaar. Toen moest ik een middelbare uitkiezen, ik had een goed gevoel bij een school. Daar ging ik naartoe. Een half uur met de bus. De eerste week ging het al Mis. Het lukte maar 1 dag (was een halve dag) De tweede week ook maar 1 dag . De derde week 2 dagen. Ik heb voor elke dag school 1 dag van tevoren stress en 2 dagen erna. Dit kan zo niet langer. Ik ben diep, diep ,diep ongelukkig. Ik voel me totaal niet thuis. En ik kan het niet. Als ik niet naar school ga moeten we ons huis verkopen omdat ik niet alleen thuis kan zitten , en mijn moeder alleen een huis van 9 ton moet betalen. Ik heb nu de keuze. Ik ga verder met naar deze school gaan (proberen ). Al voel ik me er verschrikkelijk bij. 2de optie. Ik moet naar dagbesteding en thuis rekenen doen (lijkt me verschrikkelijk) Of we verkopen het huis en gaan in een camper wonen (dit huis is de enige plek waar ik me nog thuis voel)

Oftewel ik vind al het realistische verschrikkelijk 

Het enige wat ik kan is slapen, huilen , of gamen . 

Als ik ga wandelen kan ik ook alleen maar janken.

Ik doe mezelf ook pijn. Mijn hele armen zitten vol krassen

Mijn moeder is nu overspannen thuis

Tekst is aangepast ivm delen van echte naam

1 reactie

Maya_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • September 2, 2025

Hoi ​@Anoniempie12344321 ,

Heel goed van je dat dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Maya (De Kindertelefoon)