Skip to main content

Ik kan niet meer.

• May 9, 2025
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Sambearalpha
Forum|alt.badge.img+2

Ik ben ZO KLAAR met ALLES. Zelfs vrienden, telkens is mijn empathie voor mensen on and off voor geen enkele reden, school is zo stressvol, elke keer als ik opsta wil ik niet meer, ik hou alleen 100% van mensen die emotionally unavailable zijn of toxic,  telkens wanneer ik me goed voel voor een paar dagen, voel ik me NOG SLECHTER wanneer ik me weer slecht voel. Alles wordt alleen maar ERGER. NIKS WORDT BETER. Ik heb geen flauw idee wat er mis met me is, want wie de hell voelt zich nou zo voor 'geen reden'. Ik snap mezelf niet meer. Waarom wordt alles erger als er niks is gebeurt? Waarom kan ik niet meer janken? Waarom voelt het als ik in een happy mood ben (ben ik 'altijd') dat ik fake? Fake ik alles?? Welke emoties zijn echt? Ik weet het ook niet meer. Ik wil niet meer. Ik ben er zo klaar mee, niks wordt beter. Maar toch ga ik door, want anders is al deze moeite en pijn voor helemaal niks geweest, ookal weet ik op een dag trek ik het echt niet meer. Ik verlies langzaam hoop. Het voelt alsof ik een reden nodig heb om me zo rot te voelen, maar die weet ik niet. Ik heb eigenlijk geen reden om op deze aarde te zijn, want ik ben waardeloos voor zoveel redenen. Ik haat mezelf zo erg. 

Bedankt voor het luisteren naar mijn rant.

2 reacties

• May 9, 2025

Heey,

Zo jeetje, het spijt me dat je je zo voelt 😔. Ik vind het wel erg moeilijk om iets te zeggen, maar je bent echt niet waardeloos, je bent juist waardevol.  Kun of durf je met iemand te praten die je vertrouwd en je begrijpt? Ik denk dat dat de eerste stap is, je kunt op school aangeven dat school erg stressvol voor je is. Je faked helemaal niks, en het is logisch dat je het niet weet.  Hoop toch dat er een lichtpuntje voor je komt en je je beter zult voelen. 💖 je kunt trouwens ook 24/ 7 chatten en bellen met 113 of elke dag bij de kindertelefoon. 

Dikke knuffel van Spaceflower 💖

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 10, 2025

Allereerst… *knuffeltje* 💏

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van je gevoelens, heb je daar zelf een antwoord op?

Stress wordt vaak genoemd als oorzaak van heel veel problemen. Vooral als de stress chronisch is, dus almaar voortduurt, zeggen medici dat dit het zenuwstelsel kan overweldigen en dat je daar enorme fysieke en mentale klachten van kunt krijgen.

Waar ik zelf aan denk, zou het helpen als je even in een totaal andere situatie zit, bijvoorbeeld vakantie? Lekker op een camping dingen doen en in de zon liggen en even geen stress. Heb je in het verleden zoiets geprobeerd en hoe effectief was dat? Voel je je dan nog steeds rot of merk je dat als je omgeving verandert (zoals met vakantie) dit ook je gemoedstoestand enorm verandert/verbetert? Want in dat geval kan het zijn dat je in een toxische situatie zit. Je geeft zelf aan dat je toxische vrienden hebt, daar maak ik me zorgen om want zo versterk je elkaars problemen dat lijkt mij toch echt een dingetje.

Andere tip zou kunnen zijn: beweging. Doe je daaraan? Het schijnt echt te helpen dat als je je slecht voelt en je gaat hardlopen een half uur of drie kwartier, dat er stoffen (endorfine? ben het vergeten) aangemaakt worden waardoor je je psychisch beter gaat voelen. Je kunt dit uit proberen het kost je weinig behalve tijd en inspanning. Sowieso is beweging goed voor je zowel lichamelijk als psychisch.

Probeer van jezelf te houden en jezelf te leren kennen en zoek naar een situatie waarbij je je goed voelt en goed kunt functioneren. Dat is niet makkelijk, maar je hebt maar één leven. Voor veel tieners met psyschische problemen geldt dat ze hier uiteindelijk wel overheen komen in hun 20'er jaren. Ik hoop in elk geval dat dit ook voor jou geldt. Voor nu: *kusje* en probeer misschien te genieten en te chillen met het mooie weer nu? Weet niet of dat helpt. Maar mooi weer geeft mij altijd veel energie!

Heel veel sterkte! Liefs, xxVera 💋