Skip to main content

ik kan niet meer

• 24 februari 2025
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

ik ben Eva (niet mijn echte naam),  ben 16 jaar en doe een opleiding op het mbo.

ik vindt mijn leven alles te veel worden want ik heb school ik heb stage, mijn vrienden, familie en ik heb het daar moeilijk mee

zoals misschien bekend is heeft tmijn opa ALS dat vindt ik heel moeilijk om hem zo achteruit te zien gaan en moeilijk dat er niks is om het tegen te gaan.

maar ik zie eerlijk gezegd het leven verder niet zo zitten, ik vindt het heel moeilijk om hierover te praten en ook al om het hier op het forum te plaatsen. En ik kan gewoon niet slapen en school gaat ook moeilijk omdat ik gewoon andere dingen aan mijn hoofd heb die mij bezig houden. Zoals dat ik elke keer moet nadenken dat mijn opa niet mij 18 ziet worden, of nooit meer samen asperges zullen eten. Mijn oma heeft het er ook zwaar mee en dat is ook lastig om te zien en horen.

Weet iemand iets?

2 reacties

Fleur_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • 102 reacties
  • 24 februari 2025

Hi ​@Eva12344 ,

Wat super naar om te horen dat je alles te veel vind worden… En wat vervelend van jouw opa zeg!  Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Super knap dat je dit op het forum hebt gedeeld! 

Groetjes, 

Fleur

De Kindertelefoon

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii lieve ​@Eva12344 ,

Awh jeetje wat heftig zeg en knap hoe je het hier verteld ! Kun je je gedachten en emoties op papier uiten? Als je praten lastig vind kun je een brief gaan geven. Het kan fijn zijn om dingen te doen die je afleiding geven bv hobby's/ sport etc.. en het kan ook fijn zijn om de dingen die nog mogelijk zijn samen te doen met je opa, nu heb je die kans nog. Hopelijk heb je hier iets aan en komen er meer reacties .♥️

Veel liefs en sterkte ♥️😘

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen