Ik kan niet meer


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen,
Dit is een soort van vervolg op mijn vorige topic, dus heb je die nog niet gelezen is dat wel ff handig voordat je dit topic gaat lezen x

Ik had dus mijn mentor een mail gestuurd en het duurde 2 dagen voordat ze reageerde (die 2 dagen waren zenuwslopend btw) Ze reageerde niet via mail, nee in plaats daarvan sprak ze me in de klas aan 'of ik even kon blijven zitten'. Ik bleef zitten en ze zei tegen mij dat ze het fijn vind dat ik het fijn vond, maar direct daarop zei ze "maar dat ga ik niet doen" Ik dacht echt van neeeeeeee

Ze ging vervolgens uitleggen waarom ze niet vaker wilde praten:
-ze wilde mijn psycholoog niet vervangen
(ik had haar duidelijk gemaakt dat dat ook niet mijn bedoeling was)
-ze zei dat een mentor alleen voor dingetjes was om te regelen.
-ze zei ook dat ze het te druk had

Ik liep boos weg en ondertussen riep ze me na: 'oh en zo te zien heb je korte mouwen aan' en ik keek der woedend aan. Dat is toch ook vet gemeen als iemand dat zo zegt?? Ik bedoel het was super heet en ik probeer altijd mijn littekens te verbergen, maar niet als ik me helemaal kapot zweet! Ben ik de enige die dan denkt (als ze dat zegt) dat ze bedoelt alsof ik mij aanstel... En een mentor is er toch ook voor 'praten over problemen'??

Nu voel ik me dus echt super shit, want ik gaf haar mijn vertrouwen en ze zegt gewoon van "doei, geen interesse" Ik heb heel lang getwijfeld, bij het spoor gestaan en gewacht. Ik heb het nog niet gedaan, maar ik weet het allemaal echt niet meer...
Ik weet wel dat ik dit niet meer wil!

Wil iemand mij moed in praaten, alsjeblieft?

xxx anoniem

10 reacties

Hoi

Je had de moed opgebracht om waar je mee zat te delen met je mentor, waarna zij vrij gevoelloos gereageerd heeft. Ik kan me voorstellen dat dat een erge teleurstelling moet geweest zijn. Het was heel dapper dat jij je naar haar toe openstelde, en ik vind het jammer dat je mentor jouw vertrouwen geschonden heeft. Daarbij schrok ik van je mentors opmerking over de korte mouwen. Inderdaad niet ok dat ze dat zei.

Sommige mentoren zijn inderdaad bereid om regelmatig een gesprek te voeren met een leerling. Anderen voelen zich daar soms niet geschikt voor of kunnen er de tijd niet voor vrijmaken, en dan is het van belang dat ze dat tactvol kunnen meedelen.

Hoe lopen de gesprekken bij de psycholoog? Moest je in de tussentijd nood hebben aan een uitlaatklep, kan dat altijd op het forum. Een moderator van de KinderTelefoon of 113 is ook steeds bereid om naar je te luisteren.

Groetjes
Kenshin
Hee Kensin,

ten eerste super tnx voor je reactie!

En ja ik vind het vreselijk bij de psycholoog... Ze heeft nul x naar mijn verleden gevraagd, terwijl daar juist mijn probleem ligt. En ze vraag iedere x hetzelfde ik was de vorige x binnen 15 min klaar!!!! Ook moet ik voor alles zelf een oplossing vinden (ik heb al aangeven dat ik dit niet fijn vindt!) ,maar dit boeit haar volgensmij niet... Dus ik voel me daar niet zo op mijn plek🙁
*Kenshin
hoi

je voelt je niet fijn bij je psychologe omdat ze niet luistert. en dan deed je mentor ook nog er vervelend over terwijl jij heel veel moeite had om het aan haar te vertellen.

is het misschien een idee om een andere docent op school aan te spreken in de plaats van je mentor. ik weet bijna zeker dat iemand anders wel af en toe met je wilt praten. en zou je niet kunnen regelen dat je een ander psychologe krijgt? vertel dan ook de reden er bij dat jij het gevoel hebt dat ze niet luistert.

nog 1 ding, wees er van bewust dat zelfmoord niet de oplossing is.

groetjes
bella
Hee Bella,

Ik zou eigenlijk niet weten welke docent... Met mijn oude mentor kon ik wel praten maar die is met zwangerschap verlof...

En ik wil wel tegen mijn moeder zeggen dat ik een andere psycholoog wil, maar dan moet ik dat ook tegen de psycholoog zelf zeggen. En dat vind ik SUPER moeilijk🙁
Ik kan me voorstellen dat je aangeven dat je graag eens met een andere psycholoog zou praten eng vindt. Het is echter heel normaal en verstandig om dat te doen. Aangeven dat de huidige manier van werken niet degene is die naar jouw gevoel lijkt te werken, kan ervoor zorgen dat je bij iemand terecht komt waar je je wel geholpen bij voelt.

Gr. Kenshin
hai

heb je een docente ergens veder op school rond lopen waar je je wel prettig voelt?

en over het zelf zeggen tegen die psycholoog is inderdaad lastig. misschien kan je bij het komende gesprek aan geven of jullie een andere manier kunnen proberen met het praten er over. misschien gaat hij/ze dan anders te werk. misschien vind je het dan wel fijn. en anders kan je het daarna als nog aan geven. je kan het bijvoorbeeld ook via een mailtje of een briefje het tegen je psycholoog zeggen.

groetjes
bella
Heel erg bedankt voor jullie reacties en ik heb een beter oplossing, ik heb een intake bij een andere psycholoog gehad. Ik vond haar wel fijn, ik denk dat ik haar eens benader.

xxx anoniem
ja dat is ook een goed idee!
succes alvast. laat je weten of het gelukt is...

groetjes
bella
Fijn dat je dat intakegesprek had 🙂 Ik hoop dat je je naar haar toe durft openstellen.

Gr. Kenshin

Reageer