Skip to main content

Als ik in de avond in bed ga ligen kan ik nog wel uuren opblijven hier door voel ik mij rot op school. En kan ik mij slecht concentreren. Ik hoop dat iemand tips heeft hier voor.

Hey,

Ik herken het probleem. Misschien effe bij de huisarts om tips vragen? Verder helpt volgens mij: geen scherm vlak voor het slapen, ontspannen en warme melk of thee drinken. Ik heb het al geprobeerd, maar bij mij werkt het niet, dus hopelijk heb jij meer geluk.

Adios!


hoi hoi,

wat vervelend. Hier een paar dingen die mij hebben geholpen : een night-time routine is echt super handig! Het klinkt een beetje stom maar als je een zelfde riedeltje elke avond voor bed volgt, dan krijgt je brein het signaal : ‘Oh ik ga bijna slapen, ik ga melatonine(stofje dat je moe maakt) aanmaken.’ Het helpt heel erg als je in een vast slaapritme komt. Dit kan lastig zijn, maar kan echt geen kwaad om te proberen. Voor de rest helpt het ook als je overdags, als je niet wilt slapen, niet te veel in je bed zit. Je moet je brein aanleren dat jouw bed een plek om te slapen is. Niks anders. Zoals je ziet heeft het heel veel met patronen te maken. Kleine dingetjes die je ook nog kan proberen zijn : geen scherm 1 uur voor het slapen gaan, neem een warme douche van te voren, thee drinken. Als echt niets lukt, kan je ook melatonine kopen. Die zijn in verschillende dosissen te verkrijgen bij een drogist. Ik raad je aan om met een lage dosis te beginnen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Suc6

Groetjes en slaap lekker ;)

 


Reageer