Vraag

Ik kan mijn gevoelens soms "uit" zetten

  • 11 November 2023
  • 4 reacties
  • 43 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Zoals de titel al zegt, ik kan mijn gevoelens soms uit zetten. Vaak als ik ruzie heb met mijn ouders, en ik enorm boos wordt. Dan gaan ze me rond commanderen, en dan voel ik niet echt iets, ik ben niet boos, niet blij, ik doe gewoon wat gevraagd wordt, en dan ga ik voor ze staan, wachtend op het volgende. Na een tijdje krijg ik weer gevoelens.

Is dit normaal? Of is het een aandoening ofzo?

Alvast bedankt!

Liefs,

          M.


4 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik denk dat het misschien gewoon apathie is. Doe ik ook wel eens. Voor zover ik weet geen aandoening of iets.

Reputatie 7
Badge +9

Is dat niet heel handig?

Er is een soort medicijnen voor ADHD volgensmij en die zorgt ervoor dat je zoiets zou kunnen doen. Ik weet niet of je die gebruikt of als je iets van ADHD hebt maar dan kan het aan die medicijnen liggen. Mijn broer had ze ook. Hij vergat ze alleen heel vaak en dat ging dan gewoon goed dus hij mocht ermee stoppen. Maar mijn moeder vond altijd dat hij als hij die pillen gebruikte dat hij dan net een zombie was.

Hoe voelt het als je je gevoelens uit zet? Je voelt toch altijd wel iets. Het hoeft niet perse blij of boos te zijn maar vreemd is ook een gevoel.

Reputatie 7
Badge +11

Ik gebruik geen medicijnen.

Ik kan het niet zo goed uitleggen. Het is meer alsof ik doe wat ik moet doen, en ik vind er niet echt iets van. Ik heb geen zin om boos, blij of verdrietig te worden, of zelf iets te gaan doen.

Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.

Liefs,

          M.

Reputatie 4
Badge +2

Wat goed dat je dit deelt!

 

Voor mij klinkt het alsof het op zn moment niet mogelijk is contact te maken of volledig weg te duwen van gevoelens. Ik vraag me af, of je later er niet spanning van krijgt. Ik kan er naast zitten, maar het lijkt me niet goed dat het dan echt niks met je doet. Of het moet een andere oorzaak hebben.. het innerlijke kind stuk kwam ineens door m'n gedachtes toen ik dit las.

Heel veel liefs, mij

 

 

Reageer