Vraag

Ik kan mijn docent niet loslaten

  • 16 August 2022
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 63 reacties

Heyy,

 

ik weet het echt niet meer.  Ik dacht dat ik mijn docent had losgelaten dus niet. 

Hoe het begon: 

ik heb dyslexie zij was dus een dyslexie coach. Ik hou zo veel van haar alleen ik haat haar ook zo.  Ze is de moeder die ik altijd al had gewild. Ze kwam altijd bij mij zitten en vertelde ze dat ik het kon.Als ik een toets had vertelde ze dat ik het kon. Elke toets ging goed bij haar terwijl het frans is. Alles ging goed. Ze begon voor mij als een moeder te voelen. Ik kon elke dag naar haar toe. Totdat ze probeerde te vertellen dat ze ontslag had genomen. Ze vertelde het mij niet. iedereen wist het alleen ik niet. Ik heb nachten gehuild omdat mijn mama (docent) weg ging. Ik kan de pijn echt niet meer. Ze loog tegen mij om er voor te zorgen dat ik niet te veel pijn had. Elke dag elke moment voel ik mij weer stom. Elke keer voelt het weer fout. elke keer voelt het alsof het mijn schuld. Ik haat haar zo maar ik hou van haar. Ik heb haar nodig. Ik kan niet zonder haar.

Nu ik zomerschool heb komt alles weer terug. Alle herinneringen elk ding dat ze tegen mij zij.  elke keer dat ze iets liefs zei. Ik moet huilen als ik langs het klas lokaal loop. Ik val flauw als ik aan haar denk. Ik huil in de avond als mijn ouders er niet zijn.  Ik heb haar privé mail alleen ik wordt daar zo onzeker van. Wat kan wel wat kan niet.

 

 

Ik dacht dat ik mijn docent had losgelaten alleen dus niet. Ik mis haar zo erg. Ik kan niet meer slapen, ik raak in paniek. Ik val flauw en moet elke dag wel een keer huilen. Ze is de enige die de pijn weg kon halen de stress weg kon halen. Het gevoel van veiligheid en dat iemand van mij houd. Alles komt weer terug  alles wat ik doe denk ik aan haar. Ik haat mijzelf ik haat haar. Ik ben weer in de val gelokt. Ik heb zelfmoordgedachtes. En ik kan het niet meer aan.

 

liefs

niemand die het snapt. Niemand snapt dat het ernstig is. 


4 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @LEAB,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Misschien kan je naar haar sturen dat je het lastig vindt om afscheid te nemen en dat je graag nog een keer met haar afspreekt als ze daar geen probleem mee heeft. Natuurlijk weet je al dat ze niet degene kan zijn die er altijd voor je is, maar daar moet je overheen komen want er komen nog zo veel mensen die er voor je zullen zijn en die je verlaten. Maar ik denk dat het de pijn zou kunnen verzachten als je echt afscheid kunt nemen, ook al doet dat extra veel pijn. 

Heel veel sterkte

Ps: het is heel normaal dat je zoveel pijn voelt, als je degene mist die je vertrouwen gaf.

Reputatie 4
Badge +4

Heyy,

 

ik heb haar privé mail. Er is in de vakantie zo veel gebeurd dat ik gewoon niet meer weet wat ik moet doen. Mijn mentor die snapt mij niet en reageert niet op mijn appjes. Ik heb zelfmoordgedachtes en die helpen ook niet. Ik moet ook niet denken dat ik altijd iedereen kan trekken aan die kar want het begint zwaar te worden altijd problemen van andere mensen zien horen en voelen. Ik had allang door dat ze ging stoppen en het voelt alsof ik de oorzaak ben. Ik heb haar privé mail en ik heb haar in de zomervakantie vaak gemaild en zij mij ook. Ik wordt van haar stem rustig. Als ik haar aan kijk snap ik haar altijd. Als ik langs het bord met alle docenten langs loop moet ik bijna overgeven. Vandaag ben ik voor het eerst in het klas lokaal geweest. Er zijn zo veel plekken en dingen die met haar te maken hebben dat ik er niet langsheen kom. Ik ben te bang. Ik weet dat het raar klinkt maar ik heb nog nooit iemand gehad die echt van mij houd. Iemand die een arm om mij heen doet. Ik mis haar zo. Ik wil gewoon mijn mama terug.

 

liefs,

 

Reputatie 4
Badge +4

En het is ook zo dat mijn eigen moeder het veel te druk heeft. Mijn broertjes en zusje. Ze heeft mij nog nooit het gevoel gegeven dat ik veilig ben haar ben. Ze kan dat mij niet geven. En zij gaf mij dat als enige van de wereld

Reageer